ضرر۲۰ میلیارد دلاری حملات سایبری به کسب و کار‌ها

۱۴۰۰/۰۴/۳۱ - ۲۱:۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۲۱۰۱۸۴
ضرر۲۰ میلیارد دلاری حملات سایبری به کسب و کار‌ها
بنا به اعلام موسسه کاوویر متوسط باج درخواست شده در حملات سایبری در سه ماه نخست سال‌جاری ۲۲۰ هزار دلار بوده است. این رقم نسبت به رقم مربوط به سه ماه چهارم سال ۲۰۱۹ رشد ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش برنا؛ افزایش سریع حملات سایبری با هدف دریافت باج، نشان می‌دهد ریسک سایبری به یک بخش یا صنعت در اقتصاد محدود نیست و درحال تبدیل شدن به یک تهدید مالی و امنیتی در کل جهان است. انتظار می‌رود موارد حملات سایبری یاد شده گسترده‌تر و پیچیده‌تر شود، زیرا ریسک به دام افتادن هکر‌ها نسبتا پایین و سود حاصل از این عملیات‌های غیرقانونی بالاست. از دید موسسه رتبه‌سنجی فیچ، افزایش حملات و شدت پیدا کردن آن‌ها یک عامل منفی در رتبه اعتباری شرکت‌هاست.

سال گذشته میلادی موارد حملات سایبری با هدف باج‌گیری در سرتاسر جهان ۴۸۵ درصد افزایش یافت و این نوع حملات یک‌چهارم کل حملات سایبری بود که در سال قبل انجام شد. از سوی دیگر، تخمین‌ها حاکی از آن است که هزینه عملیات‌های یاد شده ۲۰ میلیارد دلار بوده است. آن دسته از حملات سایبری باج‌خواهانه که در آن‌ها شرکت قربانی به افشا و انتشار داده‌های به سرقت رفته تهدید می‌شود، درحال افزایش است و در سه ماه نخست سال‌جاری ۷۷ درصد کل حملات یاد شده را تشکیل داد.

بیشتر شدن موارد این حملات سبب شده هزینه‌های تحمیل شده به قربانیان بالا رود. بنا به اعلام موسسه کاوویر متوسط باج درخواست شده در حملات سایبری در سه ماه نخست سال‌جاری ۲۲۰ هزار دلار بوده است. این رقم نسبت به رقم مربوط به سه ماه چهارم سال ۲۰۱۹ رشد ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد. موارد جدید حملات سایبری می‌تواند بر تلاش‌های بین‌المللی دولت‌ها و بخش‌خصوصی برای آماده شدن جهت مقابله با حملات یاد‌شده بیفزاید.

موسسه امنیت و فناوری اخیرا در گزارشی اعلام کرد مبارزه با حملات سایبری که با هدف باج‌خواهی انجام می‌شود باید یک اولویت جهانی باشد. وزارت دادگستری آمریکا یک گروه ویژه مبارزه با باج‌خواهی تاسیس کرده که با اف‌بی‌آی و سیستم قضایی کشور همکاری خواهد کرد و هدف آن افزایش هماهنگی‌ها بین بخش‌خصوصی و دیگر آژانس‌هاست.

شرکت‌هایی که شبکه‌ها و سیستم‌های امنیتی پیشرفته و به‌روزرسانی شده ندارند، در برابر حملات سایبری بیشتر از دیگر شرکت‌ها آسیب‌پذیر هستند. اما خطرات قربانی حمله سایبری شدن برای سازمان‌های بزرگ و پراهمیت بسیار بالاتر است. هکر‌ها تمامی بخش‌های اقتصاد را مورد حمله قرار می‌دهند. اما برخی بخش‌ها برای آن‌ها جذاب‌تر از دیگر بخش‌ها هستند.

شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات تخصصی نظیر موسسات کوچک حقوقی و نیز شرکت‌های خدمات مالی اهداف جذابی برای هکر‌ها محسوب می‌شوند، زیرا میزان آسیب‌پذیری آن‌ها بالاست. حملات سایبری علیه مدارس و ارائه کنندگان خدمات درمانی سال گذشته دو برابر شد و به ۲۳۵۴ مورد رسید. یک نکته مهم این است که پرداخت باج به هکر‌ها تضمین نمی‌کند، آن‌ها فایل‌های به سرقت برده را در اختیار قربانی قرار خواهند داد یا از انتشار آن‌ها اجتناب خواهند کرد. پرداخت باج می‌تواند شرکت خدمات مالی را در معرض ریسک مالی بالاتر قرار دهد.

موضوع بسیار مهم این است که دولت‌ها و شرکت‌ها باید به افزایش پیدا کردن تهدید حاصل از حملات سایبری باور پیدا کنند و تدابیر لازم جهت مقابله با این تهدید را اتخاذ کنند. حملات سایبری از هر نوع، اثرات بزرگی بر شرکت‌ها و کل اقتصاد دارد و اگرچه نمی‌توان به‌طور کامل این حملات را متوقف کرد. اما باید از ریسک آن‌ها کاست و انگیزه هکر‌ها را تا حد امکان پایین آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز