معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا مطرح کرد:

سو استفاده گران کنکور زیر ذره بین پلیس فتا/ دستگیری ۱۵ نفر از تبلیغ کنندگان فروش سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۰۴:۴۵:۵۷
کد خبر: ۱۲۱۱۱۱۲
سو استفاده گران کنکور زیر ذره بین پلیس فتا/ دستگیری ۱۵ نفر از تبلیغ کنندگان فروش سوالات کنکور سراسری ۱۴۰۰
سرهنگ رامین پاشایی با بیان اینکه تخلفات کنکور را با کمک بیش از 100 کارگروه بررسی کردیم، گفت: 15 نفر از افراد تبلیغ کننده ی سوالات کنکور سراسری در سراسر کشور شناسایی و دستگیر شدندکه 7 نفر از این افراد در تهران بزرگ بودند.

به گزارش برنا؛ پدیده ی کنکور در عین حال که برای بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان پله ی پروازی برای آینده است و بیش از یک سال برای این ماراتون بزرگ زحمت می کشند و درس می خوانند اما عده ای پیدا می شوند که فکر می کنند به گمان خودشان می شود« ره صد ساله را یک شبه طی کرد.» این افراد دو دسته هستند؛ کسانی که سودای کسب درآمد و فریب داوطلبان کنکور را دارند و کسانی که خواهان خرید سوالات کنکور هستند. سو استفاده کردن از این پدیده فقط مختص به امسال یا سال های گذشته نیست و همیشه عده ای زیر ذربین دقیق پلیس قرار گرفته و دستگیر شده اند.

وعده ی دسترسی به سوالات کنکور پوچ است

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: کلاهبرداران سایبری منتظر هر فرصتی هستند تا از آن موضوع سو استفاده کنند.

او با بیان اینکه متاسفانه در زمان برگزاری کنکور تعداد سو استفاده ها زیاد می شود و بیشتر این افراد وعده های تو خالی ای از جمله دسترسی ما به سوالات کنکور را می دهند، گفت:  این کلاهبرداران در مواردی ممکن است خود را نماینده یکی از موسسات معتبر کنکور جا زنند یا عنوانی را از قول مسئولان سازمان سنجش اعلام کنند.

سرهنگ پاشایی افزود: این افراد سودجو زمانی که پول خرید سوالات کنکور را دریافت می کنند، دیگر جواب تلفن نمی دهند یا اینکه نمونه سوالات ادوار گذشته را در مجموعه ای با عنوان سوالات کنکور به شکل جدید به خریداران می فروشند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: تخلفات کنکور را با کمک بیش از 100 کارگروه بررسی کردیم و خوشبختانه موردی خاصی که بتوان گفت سوالات کنکور لو رفته، وجود نداشت.

سرهنگ پاشایی درباره تخلفات انجام شده در کنکور سراسری سال 1400، بیان کرد: مشاهده شد در مواردی دانش آموزی در جلسه امتحان از غفلت مراقبین استفاده کرده و با تلفن همراه خود از سوالات عکس گرفته و منتشر کرده است که در این موارد 4 نفر شناسایی و دستگیر شدند.

او افزود: 15 نفر از افراد تبلیغ کننده ی سوالات کنکور سراسری در سراسر کشور شناسایی و دستگیر شدندکه 7 نفر از این افراد در تهران بزرگ بودند.

سرهنگ پاشایی گفت: با توجه به اینکه آخر این هفته کنکور کارشناسی ارشد را در پیش داریم اقدام سودجودیان زیر ذربین پلیس هستند و رصد پیش دستانه ی آن شروع شده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ضمن توصیه به خانواده ها گفت: تبلیغات افراد سودجو برای کسب سوالات کنکور فریبنده است و باید مراقب چنین عمل هایی در فضای مجازی باشید چرا که پول هایی تحت عنوان کسب سوالات کنکور پرداخت می شود اما در جلسه کنکور متوجه می شوید سوالات دروغین بوده است.

او با بیان اینکه تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی پلیس فتا را انجام دادیم، ادامه داد: اگر مورد مجرمانه ای مشاهده شد به راحتی از کنار آن نگذرید و به بخش گزاراشات مردمی سایت www.cyberpolice.ir اعلام کنید همچنین می توانید به شماره تلفن 096380 تماس گرفته و گزارشات را به پلیس اعلام کنید.

سرهنگ پاشایی در پایان افزود: هر گونه تبلیغات در خصوص واگذاری سوالات کنکور مجرمانه است همچنین سازمان سنجش هم در حال رصد این موارد است.

انتهای پیام/4

نظر شما