هواپیمای آتش نشان به کمک تالاب انزلی آمد

۱۴۰۰/۰۶/۱۰ - ۱۲:۳۸:۵۹
کد خبر: ۱۲۲۷۷۵۰
هواپیمای آتش نشان به کمک تالاب انزلی آمد
هواپیمای آتش نشان (ایلوشین) برای مهار حریق نیزارهای تالاب انزلی وارد عمل شد.

به گزارش برنا؛ امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به طرح موضوع استفاده از هواپیمای آتش نشان برای مهار حریق نیزارهای تالاب انزلی در جلسه ستاد بحران استان، گفت: این هواپیما متعلق به سازمان امداد هوایی اطفای حریق کشور است که در مرداد ماه امسال برای مهار حریق جنگل‌های مارماریس ترکیه اعزام و مأموریت خود را با موفقیت به انجام رسانده بود.

امیر مرادی افزود: با توجه به عدم دسترسی به مناطق درگیر با آتش در تالاب انزلی و اعلام نیاز محیط زیست برای استفاده از این هواپیمای برای رفع این بحران، اقدامات لازم انجام و از سوی سازمان اطفای حریق کشور موافقت شد.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه در اطفای حریق، زمان حرف اول را می‌زند و استفاده از دو بالگرد برای مهار حریق جوابگو نبوده، بهره گیری از هواپیمای آتش نشان در دستور کار قرار گرفت.

مرادی تصریح کرد: متأسفانه سازمان محیط زیست به عنوان متولی حفظ و صیانت از زیستگاه‌های کشور هیچ گونه امکاناتی برای اطفای حریق در مواقع اضطراری در مناطق چهارگانه تالاب‌ها در اختیار ندارند.

او ادامه داد: مسئولیت هماهنگی‌های لازم برای استفاده از امداد هوایی در این مناطق چهارگانه با محیط زیست بوده که این از امتیازات این سازمان است.

منبع: مهر

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز