چرا وزن بی دلیل کم می شود؟

۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۱۹:۴۴:۵۶
کد خبر: ۱۲۳۷۳۱۷
چرا وزن بی دلیل کم می شود؟
اگر بیش از ۶ ماه تداوم در کاهش وزن ناخواسته را تجربه کردید، حتما برای شناسایی علت این موضوع به پزشک مراجعه کنید.

به گزارش برنا؛ کاهش وزن ناخواسته به طور معمول زمانی صورت می‌گیرد که فرد بدون تلاش برای کاهش وزن خود، روند لاغر شدن را به مرور زمان تجربه کند. در واقع این وضعیت ناخواسته تحت رژیم غذایی یا درمانی خاص با هدف لاغر شدن نیست؛ متخصصان این وضعیت را علامتی هشدار دهنده از بروز برخی بیماری‌ها می‌دانند.

البته کاهش وزن ناخواسته در مواردی مانند تداوم داشتن این وضعیت و یا فرد در عرض ۶ ماه، بیشتر از ۵ درصد وزن خود را از دست بدهد؛ خطرناک است.

از مهم‌ترین علت‌های رایج در کاهش وزن ناخواسته می‌توان به سوء تغذیه، ابتلا به سرطان‌ها به خصوص سرطان معده و اختلالات هورمونی مانند دیابت و پرکاری تیروئید اشاره کرد. البته اعتیاد به الکل و دیگر مواد مخدر، اختلالات گوارشی و مشکلات روحی روانی مانند افسردگی، استرس و اضطراب در کاهش وزن‌های ناخواسته نقش مهمی دارند.کاهش وزن

باید به این نکته مهم توجه داشت مصرف خودسرانه دارو‌ها می‌تواند لاغری ناخواسته را در پی داشته باشد؛ بنابراین سعی کنید برای مصرف هر دارو با پزشک متخصص مشورت کنید. کاهش وزن ناخواسته برخی مواقع در سنین سالمندی بروز پیدا می‌کند. در واقع بیماری‌هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و زوال عقل در سنین سالمندی، باعث کاهش وزن ناخواسته می‌شوند.

افرادی که متوجه کاهش وزن ناخواسته خود می‌شوند و همچنین پزشکان متخصص در این زمینه، باید دقیق و سریع باشند و با انجام تست‌های تشخیصی و تکمیلی علت اصلی را شناسایی کنند. در صورت تجربه تداوم در کاهش وزن بهتر است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید و این موضوع را به تعویق نیندازید؛ چرا که در صورت شناسایی به موقع این موضوع روند درمانی بدون ایجاد مشکل خاصی پیگیری می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز