معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید در گفت‌وگو با برنا:

آیین نامه ی حمایت از خانواده های فداکاران خدمت تصویب شده است/ پرونده ی شهدای محیط بان به بنیاد شهید ارسال می شود

۱۴۰۰/۰۷/۰۲ - ۰۵:۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۲۳۷۵۷۸
آیین نامه ی حمایت از خانواده های فداکاران خدمت تصویب شده است/ پرونده ی شهدای محیط بان به بنیاد شهید ارسال می شود
محمد پاکدل گفت: اواخر سال گذشته آیین نامه ای برای فداکاران خدمت در دولت تصویب شد و مسئولیت آن به وزارت کشور واگذار شد و بنیاد شهید در این زمینه هیچ گونه تعهدی ندارد.

به گزارش برنا؛ موضوع اعطای درجه شهادت و تحت حمایت قرار گرفتن خانواده های شهدای محیط بان و جهادگران موضوعی است که به تصویب و تأیید مجلس و دولت نیاز دارد و بسیاری از این خانواده ها گله مند بودند که چرا با وجود تقدیم شهید هنوز تحت حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار نگرفته اند و به طور رسمی این شهدا شهید محسوب نمی شوند.

محمد پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره اعطای درجه شهادت به جهادگران خدمت و حمایت از خانواده های آن ها گفت: اواخر سال گذشته آیین  نامه ای برای فداکاران خدمت در دولت تصویب و مسئولیت آن به وزارت کشور واگذار شد و بنیاد شهید در این زمینه هیچ گونه تعهدی ندارد.

او با بیان اینکه اعطای درجه شهادت و حمایت از خانواده های شهدای محیط بانان در آیین نامه مصداق ایثارگری وجود دارد، افزود: محیط بانانی که توسط دشمن مورد سو قصد قرار می گیرند، تحت پوشش بنیاد شهید قرار می گیرند.

پاکدل بیان کرد: تعداد زیادی پرونده از این محیط بانان از سوی سازمان محیط زیست به بنیاد شهید رسیده است و مورد تأیید قرار گرفته اند و در حال حاضر تحت پوشش اند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: ما در ارائه خدمات شهید بودن یا جانباز بودن برایمان ملاک است و اینکه فرد شهید مدافع حرم است یا دفاع مقدس و یا شهید سلامت بیشتر جنبه ی فرهنگی کار است و در ارائه خدمات هیچ تفاوتی بین خانواده های شهدا وجود ندارد.

انتهای پیام/4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز