دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد؛

قرنطینه زائران اربعین بعد از بازگشت به ایران/ مرزها از سمت عراق بسته شده است/ وجود تجمعات مردمی در مرزهای مهران و خسروی

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۲۳:۰۱:۳۷
کد خبر: ۱۲۳۸۰۹۵
قرنطینه زائران اربعین بعد از بازگشت به ایران/ مرزها از سمت عراق بسته شده است/ وجود تجمعات مردمی در مرزهای مهران و خسروی
محمدی‌فر با بیان اینکه در تمامی مرزهای ایران به صورت رایگان از زائران تست PCR گرفته می‌شود، گفت: مرزهای ایران از زائران بعد از بازگشت از عراق تست کرونا می‌گیرند و افرادی که تست‌شان مثبت شود قرنطینه خواهند شد.

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره قرنطینه زائران بعد از بازگشت از کربلا، اظهار کرد: مرزهای ایران از زائران بعد از بازگشت از عراق تست کرونا می‌گیرد و افرادی که تست‌شان مثبت شود قرنطینه خواهند شد.

او افزود: در تمامی مرزهای ایران، همچنین در مرز مهران به صورت رایگان از زائران تست PCR گرفته می‌شود و افرادی هم که مشکوک به کرونا هستند و یا تست‌شان مثبت شده با امکانات پزشکی که وزارت بهداشت در مرزها پیش‌بینی کرده، قرنطینه می‌شوند.

محمدی‌فر بیان کرد: هیچ یک از مرزهای ایران باز نیستند و به صورت زمینی امکان رفتن به عراق برای زائران اربعین وجود ندارد و فقط برای گروه‌هایی مثل بازرگانان و ... مرز باز است.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم به مرزها مراجعه کردند امکان بازگشایی مرزها برای زائران اربعین وجود دارد؟ تصریح کرد: خیر. این مسئله به طرف عراقی بازمی‌گردد ما مرز را نبستیم. مرز از سمت کشور عراق بسته شده به همین دلیل امکان بازگشایی مرز وجود ندارد و این سیاست ایران نیست و اگر عراق مرز زمینی را باز می‌گذاشت ما نیز استقبال می‌کردیم.

او اضافه کرد: هیچ یک از مرزها از جمله مرز مهران برای رفت به عراق باز نیست اما برای بازگشت به صورت زمینی این امکان وجود دارد و مرزها برای بازگشت از عراق به سمت ایران، برای زائران اربعین باز است.

محمدی‌فر گفت: در مرزهای مهران و خسروی شاهد تجمعات مردم هستیم اما به صورت کلی مرزهای زمینی مهران و خسروی بسته است و امکان بازگشایی مرزها وجود ندارد.

انتهای پیام/ 4

نظر شما