پدر علم ژنتیک ایران در نخستین دوره کارورزی شرکت نویان خبرداد:

تولیدکنندگان بخش خصوصی حلقه مفقوده اتصال دانشگاه و صنعت

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۲:۵۶:۱۵
کد خبر: ۱۲۳۸۲۸۵
تولیدکنندگان بخش خصوصی حلقه مفقوده اتصال دانشگاه و صنعت
پروفسور داریوش فرهود پدر علم ژنتیک ایران در مراسم افتتاح اولین دوره کارورزی شرکت نویان نگین پارسیان گفت: دانشجویان علوم پایه و آزمایشگاهی باید از آموزش های مهارتی مورد نیاز بخش صنعت برخوردار شوند و بخش خصوصی متولی این آموزش ها باشد.

به گزارش برنا، پرفسور داریوش فرهود در این مراسم که روز پنجشنبه اول مهرماه در در شرکت نویان نگین پارسیان – تولید کننده تجهیزات و کیت های تشخیصی مدرن برگزار شد با بیان اینکه برگزاری دوره های کارورزی آینده روشنی برای دانشجویان رقم می زند، گفت: سرمایه گذاری مدیران نویان روی دانشجویان قابل تقدیر است و حتی اگر برخی دانشجویان در این دوره آموزشی برای ملحق شدن به این شرکت انتخاب نشوند، هدر نرفته اند چرا که آموزش مهارتی دارند و جذب آنها در سایر شرکت های این صنعت بهتر انجام می شود.

پدر علم ژنتیک ایران بیان کرد: اغلب آموزش های مدارس و دانشگاه های کشور ما فایده ندارد چرا که این آموزش ها مهارت محور نیست و دوره هایی که همچون دوره کارورزی شرکت نویان برگزار می شوند به مراتب اثربخشی بیشتری برای دانشجویان دارند به صورتی که آموزش 6 ماهه مذکور می تواند از آموزش 4 ساله دوره لیسانس کاربردی‌تر باشد.

فرهود همچنین با اشاره به پاندمی کرونا افزود: این ویروس یک تا دو نسل با انسان سر و کار دارد و از بین نمی رود و ادامه خواهد داشت بنابراین لازم است ما تجهیزات آزمایشگاهی خود را متناسب با این ویروس بهسازی و مدرن سازی کنیم.

در ادامه مراسم همچنین  دکترحامد اکبری دبیر کمیته تجهیزات پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت هایی همچون نویان که محصولات فناورانه و صادارت محور دارند باید مورد حمایت قرار گیرند و برای مثال معاونت علمی ریاست جمهوری آموزش های رایگان برای شرکت هایی که می خواهند در حوزه های دانش محور ورود کنند برگزار می کند و این آموزش ها در  حوزه های برندینگ، بازاریابی و ... است.

اکبری با اشاره به اینکه دید ما در مجلس حمایت از تولید است و تمام تلاش خود را در زمینه و در حوزه تجهیزات پزشکی اقتصاد سلامت می گذاریم، تصریح کرد:  نگاه ما حمایت از تولید است و هر مشکلی که برای صنایع مرتبط با سلامت مردم از جمله صنایع آزمایشگاهی ایجاد شود، با جدیت برای رفع آن تلاش می کنیم.

دبیر کمیته تجهیزات پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: یک سال است که از تشکیل کمیته تجهیزات پزشکی که در مجلس می گذرد  و مجموعه های زیادی که در این حوزه فعالیت می کنند شناسایی شده است  و مجموعه نویان نیز به دلیل توانمندی های زیادی که داشته و در لبه تکنولوژی صنعت تجهیزات آزمایشگاهی حرکت کرده مورد توجه این کمیته قرار دارد.

اکبری در پایان با تاکید بر ضرورت ایجاد بخش های  R&Dهای قوی برای تولید محصولات های‌تک تشخیصی، گفت: امیدوارم در صنایع کشور حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه با حرکت هایی مثل جذب دانشجویان به دوره های کارورزی برطرف شود.

در ادامه  مهندس محمد صالحی مدیر عامل شرکت نویان پارسیان گفت: محصولات تشخیصی در قرن بیست و یکم بازار بسیار مهمی به شمار می آیند اما یکی از معضلاتی که تامین کنندگان ایرانی در این حوزه دارند این است که محصولاتشان حرفی برای گفتن ندارند چرا که تکنولوژی هایشان قدیمی است.

او با اشاره به اینکه برای رفع این نقیصه باید در انتقال فناوری های نوین سرمایه گذاری کنیم ، تصریح کرد:  انتقال فناوری نوین صنعت تجهیزات آزمایشگاهی به ایران، به بخش تحقیق و توسعه و نیروی انسانی صاحب دانش و مهارت نیاز دارد و ما در نویان با برگزاری دوره های کارورزی که نخستین دوره آن از امروز آغاز شد، به دنبال آموزش و جذب نیروی انسانی مورد نیاز خود هستیم و این هدف را دنبال می کنیم.

صالحی گفت: با حمایت های نهاد های دولتی و غیر دولتی باید شرکت های نوپای ایرانی به سطح شرکتهای بین المللی برسند.

مجید زنگویی، دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی نیز در این مراسم گفت: اقدام شرکت نویان  نوعی شبکه سازی و تقویت زیرساخت ها در بخش تحقیق و توسعه نظام سلامت کشور است.

او افزود:  ما هم همراستا با تقویت نظام تحقیق و توسعه بخش آزمایشگاهی کشور اعلام آمادگی می کنم که دانشجویانی که وارد ساختار آموزشی شرکت نویان می شوند را مورد حمایت قرار دهیم و آنها را به شرکت ها و صنایع مرتبط که به نیروی انسانی ماهر نیاز دارند معرفی کنیم.

بهمن مرادی مدیر اتحاد زیست شناسان ایران نیز در این مراسم با اشاره به معضل بیکاری دانشجویان علوم پایه گفت: اتحاد زیست شناسان تلاش می کند با شناسایی فرصت های نهفته در صنایع و بخش تولید کشور، دانشجویان مستعد را به بدنه تولید و صنعت وصل کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز