پزشک مستقر در درمانگاه مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در کشور عراق در گفت‌وگو با برنا:

لزوم استفاده از ماسک برای زوار در پیاده روی اربعین/ پروتکل های بهداشتی باید همانند پروتکل های کشور ایران رعایت شود

۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۰۵:۵۰:۱۵
کد خبر: ۱۲۳۸۴۹۷
لزوم استفاده از ماسک برای زوار در پیاده روی اربعین/ پروتکل های بهداشتی باید همانند پروتکل های کشور ایران رعایت شود
بهزاد غفوری گفت: تاکید مهم ما استفاده دائمی و مکرر از ماسک است و لازم است ماسک ها در ساعات مشخصی در روز تعویض شود و افراد بین ۴ تا ۶ ساعت از یک ماسک بیشتر استفاده نکنند.

بهزاد غفوری، فوق تخصص ریه و پزشک بیمارستان مسیح دانشوری مستقر در درمانگاه مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: علی رغم اینکه تمام زواری که وارد کشور عراق می شوند دو دز واکسن زدند و تست پی سی ار منفی دارند و با توجه به محدودیت صدور ویزا و کاهش مراجعات به کشور عراق توصیه اکید داریم که همه زوار حتما در تمام طول مسیر ماسک داشته باشند.

او با بیان اینکه در طول مسیر پیاده روی رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط زوار الزامی است، افزود: انتظار می رود زوار  با شدت و مدت بیشتری نکات بهداشتی  را همانند پروتکل های ابلاغی کشور خودمان رعایت کنند.

غفوری ادامه داد: مصرف زیاد مایعات، میوه جات و سبزیجات تازه می تواند موثر باشد همچنین زوار باید از  پیاده روی طولانی مخصوصا در ساعات گرم روز که امکان کم آبی و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن وجود دارد ، پرهیز کنند.

پزشک بیمارستان مسیح دانشوری مستقر در درمانگاه مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه سعی شود ساعت پیاده روی را به ساعت خنک روز و شب موکول کنند، تصریح کرد: تاکید مهم ما استفاده دائمی و مکرر از ماسک است و لازم است ماسک ها در ساعات مشخصی در روز تعویض شود و افراد بین ۴ تا ۶ ساعت از یک ماسک بیشتر استفاده نکنند.

او گفت: با آلوده شدن و یا مرطوب شدن ماسک لازم است ماسک تعویض شود همچنین شست و شوی دست ها و استفاده مکرر از مواد ضد عفونی کننده و بهداشت بهداشت غذایی و فردی توصیه مهم ماست که باید انجام شود.

انتهای پیام/۴

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز