مدیر کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس:

امید به زندگی در سالمندان ۲۰سال افزایش یافته است / ۵ درصد زنان سالمند و ۱۰ درصد مردان سالمند از اینترنت استفاده می کنند

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۰:۰۲:۴۶
کد خبر: ۱۲۳۹۳۹۸
سید حامد برکاتی با بیان اینکه در حال حاضر بالای ۱۰ درصد از جمعیت کشور سالمند هستند، گفت: امید به زندگی در سالمندان از 55 سال به 75 سال تغییر پیدا کرده است.

به گزارش برنا؛ سید حامد برکاتی، مدیر کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در نشست خبری به مناسبت هفته سالمندان گفت: نیاز است سالمندان در جهت ارتقا سطح زندگیشان از اینترنت استفاده کنند. با توجه به بررسی های، 4-5 سال گذشته مرکز آمار، استفاده از اینترنت در زنان سالمند 5 درصد و مردان سالمند 10 درصد بوده است. 

او با اشاره به استفاده سالمندان از رایانه بیان کرد: مردان سالمند شهری 13.57 درصد از رایانه استفاده می کنند و حدود 25 درصد از کل جمعیت سالمندان با رایانه کار می کنند  این در حالی است که 20 درصد از افراد سالمند در دسته نابرخوردار قرار دارند.

برکاتی با تاکید بر استفاده سالمندان از رسانه دیجیتال افزود: استفاده از رسانه های دیجیتال کمک میکند تا اطلاعات سالمندان ارتقا پیدا کند و این امر زمینه به روز بودن آنان را فراهم می کند همچنین کانال ارتباطی مطمئنی برای آنان ایجاد می شود.

مدیر کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس ادامه داد: با توجه به آمار های پژوهشگران در سال های 95 و 96، سالمندان شهری با رسانه های دیداری و شنیداری به ویژه تلویزیون بیشترین ارتباط را برقرار می کنند این در حالی است که در سطح کشور در رسانه های نوشتاری بسیار فقیر هستیم

او درباره افزایش امید به زندگی سالمندان عنوان کرد: امید به زندگی در سالمندان از 55 سال به 75 سال تغییر پیدا کرده است.

برکاتی با اشاره به افزایش جمعیت سالمند در سال 1425 گفت: در حال حاضر بالای ۱۰ درصد از جمعیت کشور سالمند هستند. با افزایش جمعیت سالمندان تمامی زیر ساخت های کشور باید 3 برابر ظرفیت های کنونی افزایش یابند.

مدیر کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس درباره وضعیت کرونا در مراکز نگهداری سالمندان تشریح کرد: میزان ابتلای به کرونا در مراکز نگهداری سالمندان ۷۵ درصد کاهش یافته و حدود ۹۵ درصد سالمندان این مراکز واکسن دز اول و دوم کرونا را تزریق کرده و پنج درصد دیگر دز اول را زده اند.

او افزود: بحث واکسیناسیون سالمندان بسیار مهم و ضروری بود که با هماهنگی و اقدامات انجام شده با سازمان بهزیستی، مراکز نگهداری سالمندان در اولویت قرار گرفتند و بعد از آنها کادر بهداشت و درمان این مراکز نیز واکسن کرونا را تزریق کردند.

برکاتی تصریح کرد: در حال حاضر مرگ و میر سالمندان بالای ۶۰ سال در بیمارستان‌ها با بررسی ها انجام شده در مرداد ماه و پس از واکسیناسیون ۳۰ درصد کاهش یافته و این روند نزولی دارد.

مدیرکل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: بیشترین گروهی که پروتکل‌های بهداشتی در دوران کرونا را رعایت کردند سالمندان بوده اند.امسال نیز انجام می‌شود و در حال ورود واکسن آنفلوآنزا هستیم که چند گروه در اولویت هستند که شامل حِرف پزشکی، سالمندان و مادران باردار هستند.

برکاتی افزود: بسیاری از کشورهای دنیا بدون واکسیناسیون اقدام به بازگشایی مدارس و آمدن دانش آموزان به مدارس کردند؛ مثل ترکیه که از 15 شهرویر بازگشایی کرد. آنها نظام مراقبت را اجرا کردند. ما نیز نظام مراقبت را نوشته‌ایم و در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان، واکسیناسیون نوجوانان بالای 15 سال در مراکز واکسیناسیون شروع شده است و ادامه خواهد داشت.

او تصریح کرد: البته بعدا برای زیر 15 سال انجام خواهد شد. بیشترین موضوع مهم در مدارس رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و در بحث بازگشایی مدارس توجه و مراقبت از مدرسه به خانه مورد توجه است و رانندگان سرویس‌ها واکسینه شده و خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز