جنگلی که صدای جیغش وحشت بر اندام همه می اندازد! + عکس

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۱۳:۴۷:۳۵
کد خبر: ۱۲۶۶۰۲۱
جنگلی که صدای جیغش وحشت بر اندام همه می اندازد! + عکس
جنگل همیشه یکی از جذابیت ترین جاذبه های طبیعی برای گردشگران به شمار می آید. اغلب افراد زمانی که حرف از گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات میشود، ترجیح می دهند به جنگل بروند. اما همانطور که این جاذبه طبیعی می تواند حس خوب در افراد ایجاد کند، در برخی موارد هم باعث ترس و وحشت ممکن است بشود.

به گزارش برنا؛ تصور کنید همین که شب آغاز می شود و ماه در آسمان نمایان می شود، از درختان و زمین های جنگل صداهای عجیب و وحشتناک به گوشتان می رسد. به گفته‌ی برخی، در جنگل جیغ مشهد صدایی شبیه به جیغ زنی است که زنده زنده در آتش می‌سوزد. این ماجرا کمی از عجیب گذشته شبیه به ماجراهای جنایی است.

روستای سربرج یکی از توابع منطقه طرقبه در شهرستان مشهد به دلیل داشتن پدیده ای وحشتناک، جزء مناطقی است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. اما اینکه در اول جاده‌ی این جنگل، بسیاری راه برگشت را انتخاب می‌کنند خود داستانی جدا دارد. روزها در این جنگل همه چیز کاملا عادی و آرام است. شب‌هنگام اما صدایی عجیب و وحشتناک از درختان این جنگل به گوش می‌رسد. صدایی شبیه سوت یا جیغ که به محض تاریک شدن هوا شنیده‌ شده و تا سپیده دم ادامه دارد. شنیدن صدای جیغ در جنگل شاید یکی از ترسناک ترین اتفاقاتی باشد برای افرادی که تصمیم به اقامت شبانه در جنگل گرفته اند، بیافتد. جنگل سربرج مشهد  یکی از پر رمز و رازترین جاذبه های طبیعی می باشد. فکر می کنید چرا درختان جنگل های مشهد جیغ می کشند؟ عده می گویند اجنه و شیاطینی در لابه لای درختان این جنگل زندانی شده اند که شب ها از درد ناله می کنند. اما آیا این گفته حقیقت دارد؟

برخی از ساکنین روستای سربرج، این صدا‌های وحشتناک را از ملخ‌هایی می‌دانند که به این منطقه هجوم آورده و شب‌ها در لا به لای درختان و همچنین علفزارهای اطراف آن پناه می‌برند و سرود دست جمعی راه می اندازند، برخی نیز عواملی ناشناخته از جمله تغییرات آب وهوایی را دلیل به وجود آمدن این صداها عنوان کرده‌اند. صداهایی که از درختان این منطقه به گوش می‌رسد؛ هیچ شباهتی به صدای جیرجیرک یا بادهای موزون بین شاخ و برگ درختان ندارد. چرا که وقتی این صداها شنیده می‌شود، حتی برگ یک درخت هم به دلیل باد تکان نمی‌خورد.عده ای جنگل سربرج در مشهد را نفرین شده می دانند و می گویند که این جنگل محل زندگی اجنه و شیاطین است. به گفته آنها شب ها شیاطین و روح های نفرین شده در این جنگل ها پرسه می زنند و صدای های دلخراشی را از خود سر می دهند.

اما گفتنی است که هیچ پدیده‌ی غیر طبیعی(نظیر مشاهده شبه یا دیگر جانداران غیر طبیعی) در منطقه به چشم دیده نشده است. همچنین این جنگل در دره‌ی رودخانه‌ای که یکی از سرچشمه‌های سد طرق است قرار دارد که فصولی از سال خشک بود. اما از سالی که این صداها از جنگل شنیده می‌شود (۱۳۹۰)، آب رودخانه همچنان جاری و باقی است. همین امر باعث جلب توجه مردم و به تبع آن، ترس آن‌ها از این پدیده‌ شگفت‌انگیز شده است. وحشتی که می‌تواند گردشگران کنجکاو را به‌ سوی خود جلب کند.

 

جنگل مشهد

 

جنگل سربرج برای چه کسانی مناسب است؟

با توجه به شرایطی که در این جنگل حکم فرماست، سربرج برای کسانی که علاقمند به ماجراجویی و تجربه ترس در سفر هستند می توانند با کمپ زدن در این جنگل تجربه ای بی نظیری را برای به وجود بیاورند.

حال دیگر زمان آن رسیده تا پرده از راز این جنگل مخوف در استان مشهد برداشته شود:

آیا واقعا اجنه و شیاطین در لابه لای شاخه های درختان این جنگل زندگی می کنند؟ آیا این جنگل واقعا نفرین شده است؟ یا فرضیه هجوم ملخ ها حقیقت دارد؟

به منظور بازگشایی رمز و راز صداهای عجیب و غربی که در این جنگل با پدیدار شدن ماه به وجود می آمد اهالی روستای سر برج به همراه دهیار محل، ابراهیم عرب تصمیم گرفتند تا موضوع را با بخشدار منطقه در میان بگذارند. بخشداری این استان هم با شنیدن موضوع عجیب این جنگل تعدادی از کارشناسان خود را به جنگل سربرج اعزام نمود. با توجه به تحقیقاتی کارشناسان بر روی صداهای موجود در این جنگل انجام دادند دریافتند که این جیغ های ممتد ناشی از صدای جیرجیرک هایی است که در زبان محلی به آن (کز) می گویند. در واقع این جیرجیرک ها سال هایی که بارش باران فراوان باشد و رودخانه سربرج پرآب و خروشان باشد، به روستا حمله می کنند و در لابه لای درختان و گیاهان پنهان می شوند. ممکن است بر روی هر درخت نزدیک ۳ هزار جیرجیرک بنشیند. تمام این جیرجیرک‌ها در حاشیه‌ی دو کیلومتری رودخانه هستند و تعداد زیاد آن‌ها باعث شده که آواز دسته‌ جمعی‌شان مانند صدای جیغ و زوزه به نظر برسد. این جیرجیرک‌ها تا ۴۰ روز زنده هستند و بعد از بین می‌روند.

 

 

نظر شما