طب سوزنی چگونه آسم را درمان می‌کند؟

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۰۹:۴۶:۵۲
کد خبر: ۱۲۶۶۹۴۷
طب سوزنی چگونه آسم را درمان می‌کند؟
یکی از اصلی‌ترین بیماری‌ های ریوی آسم است که باعث تنگی نفس بیمار می‌شود. آسم از بیماری‌های بسیار قدیمی شناخته شده است که در طول زمان درمان‌های مختلف سنتی داشته و در قرون اخیر داروهای شیمیایی جدید برای آن تجویز می‌شود.

به گزارش برنا؛ آسم تا امروز درمان قطعی نداشته و انواع مختلف داروها و روش‌های درمانی برای کنترلش به‌‎کار برده شده‌اند.

در ایران باستان نیز برای آسم درمان‌های گیاهی مختلفی پیشنهاد شده است. همچنین طب سوزنی برگرفته از درمان سنتی چینی نیز در برخی گزارش‌های تاریخی برای بهبود وضع تنفسی و کنترل آسم پیشنهاد شده است.

طبق بررسی‌های صورت‌گرفته تاکنون، طب سوزنی می‌تواند در کنترل دردهای موضعی و برخی مشکلات اثربخش باشد و برای کنترل حملات‌ آسم نیز احتمالا بتواند به‌طور موقت اثرگذار باشد ولی درمان قطعی یا اثربخشی طولانی‌مدت طب سوزنی بر آسم به اثبات نرسیده و نتایج پژوهش‌های مختلف، تاثیر طب سوزنی بر درمان آسم را یک اثر موقت قلمداد نموده که قابل قیاس با درمان‌های نوین و داروهای رایج نبوده و اثربخشی پایینی دارد.

احتمالا با تاثیر بر اعصاب محیطی به‌طور موقت موجب آسودگی (ریلکس‌ شدن) در افراد شود ولی در طولانی‌مدت و نیز در برابر حملات شدید آسم کارآمدی کافی نداشته و نمی‌تواند جایگزین دارودرمانی و پزشکی نوین باشد.

همچنین استفاده از سوزن مشترک و عدم توجه کافی به بحث استریل‌بودن سوزن‌ها در طب سوزنی می‌تواند موجب انتقال عفونت و انواع عوامل بیماری‌زا به بدن فرد بیمار شده و بیماری‌های عفونی خطرناکی از جمله آلودگی با ویروس اچ‌آی‌وی، ویروس هپاتیت و ... را در پی داشته باشد.

در نتیجه توصیه اکید می‌کنیم قبل از انجام هرگونه اقدام در جهت مداوا با طب سوزنی و درمان آسم حتما با پزشک معالج مشورت کرده و از اقدامات خودسرانه و شتاب‌زده در این باره پرهیز کنید

 

انتهای پیام/

نظر شما