نظام پزشکی و شورای بیمه به دنبال افزایش ۲۸.۵ درصدی ویزیت ها هستند

۱۴۰۰/۱۰/۲۶ - ۱۳:۲۴:۳۴
کد خبر: ۱۲۸۶۸۱۱
نظام پزشکی و شورای بیمه به دنبال افزایش ۲۸.۵ درصدی ویزیت ها هستند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا در شورای عالی بیمه رشد 28.5 درصدی را به سازمان برنامه بودجه پیشنهاد دادند و این امر برای کاهش پرداخت از جیب مردم بسیار مناسب است.

به گزار برنا؛ سیدمرتضی خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی درباره تناسب تعرفه پزشکی بخش خصوصی و دولتی اظهار کرد: همیشه بین تعرفه بخش خصوصی و دولتی اختلاف وجود دارد. ایده آل این است که این تعرفه ها متناسب بوده و فاصله و شکافی بین آن وجود نداشته باشد.

وی افزود: ایجاد فاصله منطقی است. علت افزایش تعرفه در بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی بخش فنی و تجهیزات بهتر آن است اما تلاش بر این است از لحاظ حرفه ای هزینه در این 2بخش برابر باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: ما باید به دنبال این باشیم که تعرفه ها هرچه بیشتر به واقعیت نزدیک باشند یعنی سطح تعهدات بیشتری را دولت بپذیرد در آن صورت ما مشکلات کمتری را شاهد هستیم.

خاتمی تاکید کرد: اخیرا در شورای عالی بیمه رشد 28.5 درصدی را به سازمان برنامه بودجه پیشنهاد دادند و این امر برای کاهش پرداخت از جیب مردم بسیار مناسب است. هرچه سرانه بالاتری را تعریف کنیم پرداخت از جیب کمتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه افزایش 200 درصدی تعرفه بحث های اولیه بوده است گفت: در بحث هایی که بین شورای عالی بیمه سلامت و نظام پزشکی این اختلاف از بین رفت. اطمینان وجود خواهد داشت که تعرفه ها بیشتر نشود ناظر همه این امور نظام پزشکی و دولت خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: شورای عالی بیمه متولی بوده است که شرایط اینگونه نماند.نقش تعیین کننده که ملاک پرداخت است توسط شورای عالی بیمه تدوین می شود و سازمان برنامه تایید سپس مصوبه دولت خواهد شد.

خاتمی تصریح کرد: کمیسیون تلفیق تعرفه را تعیین نمی کند هزینه های مربوط به سلامت را که وظیفه دولت است را تعیین می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز