معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خبرداد:

گسترش چتر بازرسی بازرسان کار بر مناطق ویژه و آزاد اقتصادی کشور

۱۴۰۰/۱۰/۳۰ - ۰۹:۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۲۸۸۴۳۹
گسترش چتر بازرسی بازرسان کار بر مناطق ویژه و آزاد اقتصادی کشور
رعیتی فرد از انجام توافق با مدیریت منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جهت تنظیم روابط کار این مناطق خبرداد و گفت: توافق اولیه در این باره انجام شده تا با استفاده از ظرفیت این مناطق کمک بازرسان کار در این محل ها تعیین تا بر نظارت و بررسی مفاد قانون کار در مناطق ویژه و آزاد اقتصادی نظارت شود.

به گزارش برنا؛ علی‌حسین رعیتی‌فرد در نشست تخصصی حوزه مدیریت روابط کار استان فارس در شیراز افزود: دغدغه‌های کارشناسان و مدیران ستادی روابط کار پاشنه آشیل این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: ایجاد سامانه بیمه بیکاری در شرایط شیوع کرونا موجب تسهیل در ارایه خدمات به جامعه کار و تلاش کشور شد که با توسعه خدمات غیرحضوری و بهره از تجهیزات مدرن می توان در جهت توسعه خدمات گام موثری برداشت.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: بازرسین کار باید به تجهیزات و لوازم آنلاین برای صدور اخطار و ابلاغ مجهز شوند تا با ایجاد این زیرساخت ضمن گسترش شفافیت در امور ، دست دخالت های نابجا نیز کوتاه شود.

رعیتی فرد از انجام توافق با مدیریت منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جهت تنظیم روابط کار خبر داد و گفت: توافق اولیه در این باره انجام شده تا با استفاده از ظرفیت این مناطق،کمک بازرسان کار در این محل ها تعیین و بر تنظیم روابط کار در مناطق ویژه و آزاد اقتصادی نظارت کنند.

وی عنوان کرد: 3 میلیون واحد صنفی در سطح کشور وجود دارد که نیازمند بررسی مسائل ایمنی،اجرای قانون کار و طبقه بندی مشاغل هستند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان فارس گفت: رهبری در این سفر فرمودند که فارس در قله است و این استان باید در همه حوزه ها صاحب ایده و خلاقیت باشد.

وی کارگر و کارفرما را دو بال تولید کشور عنوان کرد و افزود: این دو بخش در زمانه شیوع کرونا توانستند کشور را از این گردنه سخت اقتصادی با کمترین مشکل عبور دهند.

رعیتی فرد بر ضرورت بررسی دقیق تقاضاهای مشاغل سخت و زیان آور، ارتقاء ایمنی در واحدهای تولیدی و کارگاه‌ها و صیانت از نیروی کار تاکید کرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این مراسم با ارایه گزارشی از حوزه مدیریت روابط کار فارس گفت: حوزه مدیریت روابط کار این استان در سطح کشور ممتاز است.

مصطفی هاشمی افزود: شعار هر کارگر و هر کارفرمای این استان باید عضو یک تشکل صنفی باشد سرلوحه کار کارکنان روابط کار فارس قرار دارد.

وی با بیان این که ۸۷ تشکل کارگری و کارفرمایی در یکسال گذشته در این استان تشکیل شده گفت: هزار و 69 تشکل کارگری و کارفرمایی در این استان فعال است.

وی از انعقاد تفاهم نامه ای مشترک با اتاق اصناف و آموزش فنی و حرفه ای این استان خبرداد و گفت: این طرح برای ارایه آموزش و اشتغالزایی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

هاشمی با بیان اینکه وجود تعداد زیادی واحد صنفی در فارس وجود دارد افزود: کاهش حوادث و ایمن سازی واحدها و کارگاه های این استان امر مهم و البته دشواری است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به موضوع ایمنی و صلاحیت شرکت ها در این استان اظهار داشت: ریشه قراردادهای سفیدامضاء در استان فارس با تلاش کارکنان حوزه روابط کار خشکانده شد.

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در پایان گفت: دامنه فعالیت شرکت های خدماتی در سطح این استان وسیع است و باید نظارت دقیقی بر فعالیت این بخش صورت پذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز