معاون روابط کار وزارت تعاون در گفت‌وگو با برنا

دوشنبه رقم سبد هزینه خانوار تعیین می‌شود

۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۰۵:۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۲۸۹۲۳۰
دوشنبه رقم سبد هزینه خانوار تعیین می‌شود
رعیتی‌فرد گفت: احتمالا در جلسه بعدی کمیته مزد، که روز دوشنبه قرار است برگزار شود، رقم نهایی سبد هزینه خانوار جمع‌بندی شده و اعلام می‌شود.

علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در گفت‌وگو با خبرنگار رفاهی و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره تعیین سبد هزینه خانوار، اظهار کرد: سبد هزینه خانوار توسط وزارت اقتصاد در حال بررسی است و در جلسات کمیته مزد نیز گزارشات اولیه نیز اعلام شده است.

وی افزود: احتمالا در جلسه بعدی کمیته مزد که روز دوشنبه قرار است برگزار شود رقم نهایی سبد هزینه خانوار جمع‌بندی شده و مشخص می‌شود.

رعیتی‌فرد با اشاره به اینکه برای تعیین مزد نیازمند اعلام نرخ تورم توسط بانک مرکزی در اوایل اسفند ماه هستیم، ادامه داد: شاخص تعیین دستمزد کارگران نرخ تورم و سبد هزینه خانوار است که اگر سبد هزینه خانوار را تعیین کنیم و اوایل اسفندماه نیز نرخ تورم اعلام شود، برای تعیین مزد کارگران در اسفند ماه به جمع‌بندی خواهیم رسید.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در دولت جدید 3 جلسه شورای عالی کار تشکیل شده است، شنبه سوم هر ماه ساعت 6 تا 8 شب را با حضور وزیر کار، وزیر صمت و شرکای اجتماعی برای تشکیل جلسه شورا تعیین کردیم.

وی بیان کرد: 18 بهمن ماه جلسه چهارم شورای عالی کار تشکیل خواهد شد.

رعیتی فرد با بیان اینکه جامعه کارگری برای تعیین مزد خوب امیدوار باشند، گفت: کارگران و کارفرمایان دو بال تولید هستند، کارگر و کارفرما بدون یکدیگر نمی‌توانند کاری کنند و وزارت کار برای تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما تمام تلاش خود را می‌کند تا به جمع بندی و اتفاق نظر خوبی برای مزد 1401 برسند.

انتهای پیام/

نظر شما