شهرداری منطقه ۲۰ برخورد با آلاچیق نشین ها را تکذیب کرد و مدعی اسکان دادن آنها شد ؛

شهرداری : آلاچیق نشین ها را اسکان دادیم / آلاچیق نشین ها : چادرهایمان را بردند و ما در سرما مانده ایم

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۱۶:۵۴:۰۸
کد خبر: ۷۷۶۰۱۰
شهرداری : آلاچیق نشین ها را اسکان دادیم / آلاچیق نشین ها : چادرهایمان را بردند و ما در سرما مانده ایم
شهرداری منطقه 20 با ارسال جوابیه ای به خبرگزاری برنا مدعی شد آلاچیق نشین های پارک زائر شهرری را اسکان داده است این درحالی است که عصر روز چهارشنبه خبرنگار برنا در محل بوستان حضور یافت و درست نبودن ادعای شهرداری را گزارش کرد .

به گزارش خبرنگار  گروه اجتماعی برنا ، پس از گذشت 48 ساعت از انتشار خبر آلاچیق نشین شدن 9 خانوار به خاطر ضعف مالی در بوستان زائر منطقه شهرری و تلاش کمیته امداد و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برای مهیا کردن محلی مناسب برای اسکان این خانواده ها ، بعدظهر امروز 23 آبان ماه ، افرادی با مراجعه به محل بوستان اقدام به پاره کردن چادر های این افراد کرده و تنها سقفی که بالا سرشان داشتند نیز از دست رفت .

اعضای این خانواده ها، ضمن تماس با خبرنگار برنا اعلام کردند این افراد ماموران پلیس بودند . خبرنگار برنا  با مرکز اطلاع رسانی پلیس فاتب تماس گرفت تا علت این برخورد را بداند، سرهنگ نمک شناس اعلام کرد این افراد از ماموران شهرداری بودند و پلیس چنین برخوردی را انجام نداده است  .

برخورد ماموران شهرداری منطقه با این خانواده ها در حالی صورت گرفته است که خبرنگار برنا روز گذشته با شهرداری منطقه 20 تماس گرفته و اعلام کرده بود که این شرایط آنجا وجود دارد و کمیته امداد در حال کمک به این افراد است و به زودی این خانواده بایاری کمیته امداد اسکان خواهند گرفت .

در ادامه ضمن تماس با شهرداری منطقه و جویا شدن از علت این برخورد ، شهرداری جوابیه ذیل را ارسال کرد که می خوانید :

«   احتراما باستحضار می رساند پیرو انتشار مطلبی تحت عنوان " برخورد زشت عوامل شهرداری با آلاچیق نشینان شهرری " جوابیه این منطقه به شرح ذیل جهت استحضار و درج در خبرگزاری وزین برنا به حضور ارسال می گردد.

شهرداری منطقه 20 بر اساس وظایف ذاتی خود مبنی بر جلوگیری از پدیده کارتن خوابی و اسکان افراد بی خانمان در فضای عمومی شهر به ویژه اطراف حرم حضرت عبدالعظیم ( ع ) ، هر هفته در دو نوبت با رعایت شان و منزلت اجتماعی افراد ، نسبت به تذکر ، اخطار و سپس جمع آوری چادرهایی که بیش از 48 ساعت از استقرار آنها می گذرد ، اقدام می کند

        لذا ناحیه 5 منطقه 20 هر هفته با همراهی نیروی انتظامی ، نسبت به جمع آوری چادرهای مستقر در بوستان زائر اقدام و افراد بی خانمان به مددسراهای شهر تهران اعزام می کند و با توجه به برودت هوا و کاهش دمای تهران که در محیط بسته نیز نیاز به وسائل گرم کننده است ، در روز جاری نیز این طرح طبق روال هر هفته انجام و یک مادر و فرزند به مددسرای مادر و کودک و الباقی افرادی که فاقد سرپناه بودند به مددسرای منطقه 15 منتقل شدند.

      گفتنی است در طرح روزجاری همچون هفته های گذشته ، شان و منزلت افراد کاملا رعایت شده و به جهت سرمای هوا ، ماندن این افراد در چادر قطعا می توانست تبعات  خطرناکی  برای بی خانمان های آلاچیق نشین  بوستان زائر به بار آورد و عنوان کردن موضوعاتی نظیر پاره کردن چادرها و پراکنده کردن وسایل این افراد توسط عوامل شهرداری  بی انصافی است که این موضوع شدیدا تکذیب می شود.»

جوابیه شهرداری در حالی ارسال شده است که خبرنگاران برنا ، هم اکنون (ساعت 17 و 30 ) روز 23 آبان در محل حضور دارند و همچنان این افراد آواره و بی اسکان هستند و با هماهنگی هایی که خبرگزاری برنا با حرم امام (ره) انجام داده است این افراد در حال انتقال به حریم حرم امام (ره) هستند تا در سرما نمانند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز