مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران اعلام کرد:

هرس زمستانه درختان و آمادگی ۴۲ سایت برف تکانی فضاهای سبز

۱۳۹۷/۰۸/۲۶ - ۱۴:۰۹:۳۴
کد خبر: ۷۷۶۹۱۳
هرس زمستانه درختان و آمادگی ۴۲ سایت برف تکانی فضاهای سبز
مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات دست اندر کاران فضای سبز شهر تهران در 6 ماهه دوم هر سال ، عملیات هرس زمستانه درختان در فصل خواب آنهاست، گفت : این عملیات شامل تنک کردن تاج درختان جهت مهیا کردن امکان عبور هوا و رسیدن نور کافی ، حذف شاخه و سرشاخه و آرایش شکل ظاهری آنها ، حذف پاجوش ها و تنه جوش ها ، قطع شاخه های آفت زده ، بیمار، زخمی، شکسته ، کج شده و ... است که تحت نظارت مستقیم کارشناسان متخصص و کارگران کار آزموده با استفاده از وسایل و ابزار مناسب به انجام می رسد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگزاری برنا، علی محمد مختاری در ادامه گفت: در پاره ای از موارد نیز به دلیل الزاماتی نظیر انحراف درختان از فرم طبیعی خود و ایجاد مزاحمت هایی برای تردد شهروندان ، ایجاد معضلات ترافیکی، احتمال سقوط درختان به دلیل حجم تاج، زیباسازی منظر و ساماندهی بلندی درختان در ترکیب با سایر گونه های کاشته شده در مجاورت آنها ،  فعالیت های هرس اجتناب ناپذیر است ، اما تحت هر شرایطی حفظ موجودیت درختان و بقای آنها در اولویت قرار دارد. همچنین در مواردی ، هرس با هدف کنترل آفات و امراض، کاهش حجم و تراکم شاخه های درختان که بالقوه در صورت ریزش برف های سنگین یا وزش بادهای شدید ، ناپایدار و شکننده خواهند بود صورت می گیرد.  

وی با اشاره به این موضوع که درختان همواره در شرایط طوفانی و بارش های سنگین در معرض خطر قرار می گیرند گفت : پیرو مکانیابی و برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی این سازمان کلیه ادارات فضای سبز مناطق 22 گانه شهرداری تهران ملزم شده اند تا نسبت به استقرار و تجهیز 42  ایستگاه برف تکانی در مکان های مشخص شده در سطح 8 منطقه که دسترسی بهتری دارند ، اقدام کنند.

مدیر عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران اضافه کرد: این اکیپ ها علاوه بر کارشناسان و ناظرین مسئول ، در مجموع شامل تعداد 2100 کارگر فضای سبز آموزش دیده هستند که با لباس های فرم مناسب و بادگیر دارای علائم شب رنگ و لوازم مورد نیاز از جمله چوب مخصوص 3 تا 4 متری با انتهای پلی اتیلنی جهت جلوگیری از آسیب رسانی به درختان به ماشین های بالابر  مجهز شده و در حالت آماده باش به سر می برند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز