یک حقوقدان در گفتگو با برنا؛

قضات جرایم رایانه ای باید آگاهانه از این علم بهره بگیرند/ از فحاشان فضای مجازی شکایت کنید

۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۰۶:۰۷:۱۲
کد خبر: ۷۸۵۷۷۵
قضات جرایم رایانه ای باید آگاهانه از این علم بهره بگیرند/ از فحاشان فضای مجازی شکایت کنید
غیرت گفت: در صورت اهانت فردی، تا شکایت صورت نگیرد پلیس فتا و دادستان نمی تواند ورود پیدا کند مگر اینکه توهین، جنبه عمومی پیدا کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، فحاشی در فضای مجازی در همه دنیا وجود دارد اما به نظر بین  کاربران ایرانی فضای مجازی بیشتر رواج دارد  که متاسفانه در این خصوص نمی توانیم پلیس فتا را در برخورد نه چندان محکم با مجرمان نشانه بگیریم چرا که برخورد قضایی با این موضوع ابعاد مختلفی دارد که در ابتدا باید جرم، محرز و شکایت از موضوع اتفاق بیافتد.

در این خصوص یک حقوق دان به برنا این چنین می گوید:

فریده غیرت، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: اینکه بگویم کنترلی بر فضای مجازی وجود ندارد را رد می کنم چرا که بعنوان یک حقوقدان شاهد هستم که در صورت شکایت، موضوع تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: حتی پیگردهای قانونی برای وکلای دادگستری که با قراردادن مطالبی که قضات تشخیص به اتهام، توهین و ... در فضای مجازی داده اند، اتفاق افتاده است.

غیرت بیان داشت: مجازات هتک حرمت، بی احترامی ، توهین به مقدسات و ... در قانون عمومی با استفاده از ماده قانونی مشخص به صراحت تعیین شده و در صورت بروز رفتارهای نامتعارف، افراد می توانند شکایت خود را تنظیم و پیگیری کنند.

این حقوقدان ادامه داد: در صورت اهانت فردی، تا شکایت صورت نگیرد پلیس فتا و دادستان نمی تواند ورود پیدا کند مگر اینکه توهین، جنبه عمومی پیدا کند.

وی در پاسخ به این پرسش که اکنون تعداد پرونده های مرتبط با فحاشان فضای مجازی چند درصد را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: ورود به فضای مجازی در سال های اخیر بسیار گسترش یافته و تعداد کاربران حرفه ای کم تر از افراد عادی هستند به همین منظور پرونده های مربوط به این فضا کمی سبک تر از دیگر پرونده ها است.

غیرت در پاسخ به این سوال که آیا قضات جرائم رایانه ای از علم کافی در این زمینه برخوردار هستند یا خیر، به برنا گفت: در این خصوص که این افراد از علم کافی برخوردارند یا خیر، خبری ندارم اما موضوعی که روشن است، قضات بعنوان صاحب نظر و جرم پرداز باید از دیگر افراد از علم و آگاهی بیشتری داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز