عضو فراکسیون تولید واشتغال مجلس مطرح کرد:

تمام کارتن خواب ها معتاد نیستند

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۰۹:۳۲:۳۳
کد خبر: ۸۰۲۱۰۳
تمام کارتن خواب ها  معتاد نیستند
پیامدهای استمرار حضور کارتن خواب ها در کشور بسیاری از معضلات اجتماعی و بهداشتی از جمله افزایش تعدد اشتغال های کاذب و بیماری های مقاربتی است.

به گزارش برنا، علی اکبری درباره وضعیت حضور کارتن خواب ها در خیابان ها گفت: زمانی که برخی از افراد کانون گرم خانواده را رها می‌کنند و بدون ایجاد فضای اشتغال در خیابان ها سرگردان‌ می شوند به نوعی پدیده ای کارتن خوابی در کشور نیز رواج‌ پیدا می‌کند.

 

نماینده مردم‌ شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  تمام کارتن خواب ها  معتاد نیستند بلکه شامل افرادی متفاوت با شرایط خاص هستند تصریح کرد: پیامدهای استمرار حضور کارتن خواب ها در کشور بسیاری از معضلات اجتماعی و بهداشتی از جمله افزایش تعدد اشتغال های کاذب و بیماری های مقاربتی است.

 

وی ادامه داد: شهرداری باید با  ایجاد گرمخانه‌ها درصدد نجات کارتن خواب‌ها از سرمای زمستان  باشند اما سوال اینجا است که چرا با  توجه به اینکه شهرداری  برای کارتن خواب ها گرمخانه ها ایجاد کرده اند، اما باز هم کارتن خواب ها  را در  کوچه و خیابان ها مشاهده می‌کنیم.

وی  تصریح کرد: باید بررسی شود که آیا تعداد گرمخانه‌ها  در کلان شهرها همسو  و  استاندارد با تعداد کارتن‌ خوابها  در کشور است و یا خیر.  بنابراین  اگر برای ساماندهی کارتن خواب ها نیاز  به گرمخانه  است  باید این مهم در اولویت  قرار بگیرد.

اکبری افزود: کارتن خوابی یک پدیده دلخراش و زشت در حوزه آسیب های اجتماعی  تلقی می شود و این در حالی است که  کارتن خوابی در سرمای  زمستان، جان و  سلامت برخی از مردم  را  به شدت تهدید می کند  بنابراین الزامی است که با اراده جدی  به این وضعیت نامطلوب پایان دهیم.

 عضو فراکسیون  تولید واشتغال  مجلس یادآورشد: برخی از کارتن خوابها فاقد هویت ایرانی هستند بنابراین رشد تکدی گری نیز در  این ارتباط به نظر می رسد که هدایت شده است و نباید اجازه داد، برخی ها با سوء استفاده،  رشد تکدی گری در کشور  را هدایت کنند.

 

 

نظر شما