سیف جمالی مطرح کرد:

برنامه های وزارت ورزش و جوانان در حوزه حین ازدواج

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۰۸:۱۷:۳۳
کد خبر: ۸۰۲۹۸۸
برنامه های وزارت ورزش و جوانان در حوزه حین ازدواج
سکینه سیف جمالی گفت: امسال سال سرنوشت سازی برای حوزه ازدواج است و اگر گزارشهای متقن و قابل دفاع از فعالیت های استانها ارائه نکنیم اعتبارات تخصیصی این حوزه از بین خواهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، صبح امروز در حاشیه اولین انتخابات اعضای هیات رییسه سمنهای جوانان در کرمان, نشست سکینه سیف جمالی سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با معاونین امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان استانها برگزار شد.

سیف جمالی در این نشست به گزارشی از عملکرد حوزه ازدواج جوانان در کشور پرداخت و گفت: بعد از تشکیل شورای اجتماعی کشور 5 آسیب اجتماعی به عنوان اولویت رسیدگی و توجه دستگاه های اجرایی شناخته شد که دستگاهها در خصوص موضوع طلاق به عنوان یکی از این آسیب ها موظف به اقدامات موثری برای کنترل و کاهش طلاق شدند و کارگروهی با محوریت وزارت کشور, بهداشت, نظارت شورای اجتماعی کشور و همکاری دستگاهها تشکیل شد.

جمالی با بیان این که ما با همه دستگاهها چه به صورت مالی و چه از طریق برگزاری دوره های آموزشی و غیره همکاری های زیادی داشته ایم تصریح کرد: تمام منابع حوزه ازدواج وزارت ورزش و جوانان در طرح های سایر دستگاهها هزینه شد اما در گزارشی که به مقام معظم رهبری ارائه شد هیچ دستگاهی اشاره ای به فعالیتها و هزینه ها و حمایتهای وزارت ورزش و جوانان نکرد که این موضوع بسیار مایه تاسف است و مراتب اعتراض خود را به خانم ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کردم.

وی در ادامه با تاکید به دوره های آموزشی قبل از ازدواج گفت: اهم فعالیت ما در زمینه ازدواج مربوط به دوره های آموزشی قبل از ازدواج می شود و دوستان در استانها باید بیشتر به این بخش توجه داشته باشند.

وی در ادامه به گزارشی از آمار های طلاق و ازدواج, میانگین سن ازدواج و طلاق, رتبه بندی استانها در برگزاری کارگاههای آموزشی قبل, حین و بعد از ازدواج , پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان و مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و وظایف ادارات کل استانها در قبال این مراکز پرداخت.

وی همچنین افزود: 3 دستگاه اصلی وزارت کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت به عنوان متولیان آموزش های حین ازدواج تفاهم نامه همکاری منعقد کرده اند.

 سکینه سیف جمالی گفت: در خصوص طرح ملی آموزش های حین ازدواج 3 دستگاه اصلی وزارت کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت به عنوان متولیان آموزش های حین ازدواج تفاهم نامه همکاری منعقد کرده اند.

وی تصریح کرد: تعهد وزارت ورزش و جوانان در حوزه حین ازدواج در برنامه  همکاری مشترک این است که وزارتخانه در جهت فراهم سازی بسترهای آموزشی و حمایتی، همکاری در تهیه و تدوین محتوای روانشناختی آموزش های حین ازدواج، ارسال گزارشات مبتنی بر پایش طلاق برای کمیته و همکاری با کمیته علمی متعهد شود.

سیف جمالی ادامه داد: اجرای سیاست ها و برنامه های مصوب دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی در خصوص مراکز خدمات مشاوره ازدواج و خانواده در سطح استان، ساماندهی، هدایت و هماهنگی در انجام تحقیقات و پژوهش های مربوط به خدمات مشاوره ای در سطح استان، شناسایی مراکز غیرمجاز در امر خدمات مشاوره ای و معرفی به مراجع ذیصلاح به منظور برخورد قانونی با آنها و انجام تبلیغ در جهت ترویج و تعمق فرهنگ مشاوره با استفاده از رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی در سطح استان برای انجام وظایف ذکر شده و ... از جمله وظایف ادارات کل در خصوص مراکز تخصصی مشاوره  ازدواج و خانواده در استان ها هستند.

وی بیان کرد: دستورالعمل حمایت هدفمند از مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و هدف این مراکز، ارائه آموزش و مشاوره پیش از ازدواج مستمر و مسوولانه به همه جوانان با ارتقاء توانمندی فردی آنها در انتخاب همسر است.

جمالی در پایان گفت: امسال سال سرنوشت سازی برای حوزه ازدواج است و اگر گزارشهای متقن و قابل دفاع از فعالیت های استانها ارائه نکنیم اعتبارات تخصیصی این حوزه از بین خواهد رفت لذا از معاونین امور جوانان می خواهم به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در این نشست معاونین امور جوانان استانها نکته ها و مسائل خود را مطرح کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز