سخنگو کمیسیون حقوقی و قضایی مطرح کرد ؛

نماینده مجلس : دختر ۱۵ ساله کودک نیست

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۷:۰۷:۲۵
کد خبر: ۸۰۳۳۶۳
نماینده مجلس : دختر ۱۵ ساله کودک نیست
سخنگو کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: دختر ۱۵ ساله کودک نیست و آمادگی پذیرش مسئولیت زندگی را دارد و ما باید برای دختران طالب شوهر یک فکری بکنیم نه اینکه مانع ازدواج دیگران هم شویم.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، حسن نوروزی، سخنگو کمیسیون حقوقی و قضایی به بار روانی عبارت «کودک همسری» اشاره کرد و گفت دختر ۱۵ ساله کودک نیست و آمادگی پذیرش مسئولیت زندگی را دارد و ما باید برای دختران طالب شوهر یک فکری بکنیم نه اینکه مانع ازدواج دیگران هم شویم.

او همچنین ما در کمیسیون حقوقی و قضایی در حال کم کردن عناوین مجرمانه هستیم، طبق تبصره‌ای که برای اصلاح ماده ۱۰۴۱ به کمیسیون آمد ازدواج دختران زیر ۱۶ و پسران زیر ۱۸ سال مشروط به اذن ولی تشخیص دادگاه و گواهی پزشک قانونی است و این به معنای آن است که در سال صد هزار پرونده در دادگاه‌ها باز می‌شود که بخواهند مجوز ازدواج بگیرند.

در پاسخ به نوروزی حاضران در نشست نیز عنوان کردند قرار نیست پرونده‌ای باز شود چون هدف ممانعت از ازدواج کودکان است و بعد از تصویب قانون باید در مرحله فرهنگ‌سازی اقدام شود اما نوروزی در ادامه صحبت‌های خود به نظرات برخی مراجع و فقهای دین درباره ازدواج اشاره کرد و به نگاه شرع و ازدواج حضورت زهرا (س) که در ۹ سالگی اتفاق افتاد و مبارزه با ازدواج زودهنگام را مقابله با شارع مقدس عنوان کرد.

دقایق پایانی این نشست همراه شد با گفت‌وگوهای چالشی برخی حاضران و دلایلی که کارشناسان از جمله کامیل احمدی و سمیه طهماسبی در رد گفته‌های نوروزی اعلام می‌کردند و در نهایت نوروزی نیز پس از شنیدن نظرات حاضران در نشست از جمله یک پزشک کودکان قول مساعد داد برای بررسی مجدد این طرح، احیای آن یا طرح حمایت‌گرانه جایگزین تلاش کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز