سوء استفاده مراکز نامعتبر فروش سیم کارت از مدارک متقاضیان

۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۲:۵۷:۲۶
کد خبر: ۸۲۶۷۱۰
سوء استفاده مراکز نامعتبر فروش سیم کارت از مدارک متقاضیان
فرمانده نیروی انتظامی تالش نسبت به سوء استفاده فروشندگان نامعتبر سیم کارت از مدارک و مشخصات شناسایی مشتری ها، هشدار داد و خریداران را به مراجعه به مراکز معتبر توصیه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛‌سرهنگ حسین جمال دار  اظهار کرد: برخی افراد سودجو به بهانه واگذاری سیم‌کارت به همراه اینترنت رایگان به مردم، مدارک شناسایی شامل تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضیان را اخذ کرده و بدون اجازه صاحبان مدارک، با استفاده از آنها به رجیستری گوشی های قاچاق اقدام می کنند.

وی افزود: به منظور پیشگیری از وقوع اینگونه جرائم، به شهروندان توصیه می‌شود از خرید سیم‌کارت تلفن همراه از مراکز غیر رسمی و نامعتبر و از ارائه مدارک شناسایی به آنها خودداری کنند.

فرمانده انتظامی تالش ادامه داد: شهروندان با ارسال کد ملی خود به سامانه پیامکی 3000150 می توانند از تعداد سیم کارت‌های ثبت شده به نام خود مطلع و در صورت ثبت بدون اطلاع سیم کارت به نام آنها، موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیر شوند.

او به شهروندان توصیه کرد، از خرید و فروش گوشی ‌های تلفن همراه ثبت نشده در طرح رجیستری، خودداری و در خرید و فروش گوشی ‌های کارکرده، فرآیند انتقال مالکیت را طی کنند.

با اعمال رجیستری بر گوشی های تلفن همراه، بر روند تجارت و واردات آنها به کشور نظارت می شود.

شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

 

نظر شما