شهردار تهران در مراسم بهره برداری از ۲۰ پروژه مدیریت شهری بیان کرد:

سولقان در سال های گذشته با دبی کمتر آب کشته داده است/ تهران آمادگی کامل برای مقابله با بحران را دارد

۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۲۰:۵۴:۱۳
کد خبر: ۸۳۵۱۰۳
سولقان در سال های گذشته با دبی کمتر آب کشته داده است/ تهران آمادگی کامل برای مقابله با بحران را دارد
عصر امروز چندین پروژه مدیریت بحران در منطقه ۶ کلید خورد و شهردار تهران در جریان این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ پیروز حناچی؛ شهردار تهران در آیین بهره برداری از ۲۰ پروژه مدیریت شهری منطقه ۶ تهران گفت: پروژه هایی که به مناسبت نیمه شعبان افتتاح شد، برای شرایط خاص پایتخت بود و برای بهتر شدن حال تهران موثر است و خوشحالی خود را از افتتاح سوله بحران و نمونه کارهای شرکت های دانش بنیان کتمان نمیکنم و میتواند سرنوشت ما را تغییر دهد.

حناچی افزود: با تهدید های قابل شناسایی مواجه هستیم که باید آماده باشیم. اگر کشور قدیمی هستیم، باید بدانیم که چه اقداماتی انجام بدهیم.

وی تصریح کرد: حادثه تلخ استان فارس را دیدیم. این حادثه اگر نبود با حجم بارش ها مدیریت بحران و کشته ها قابل دفاع بود. در فارس غافلگیر شدیم چون به علائم توجه نکردیم.

شهردار تهران گفت: نام حادثه شیراز مسیل آباد بود و ما علی رغم پیش بینی ها فراموش کردیم. از سوی دیگر هسته های مرکزی شهرهای مرکزی آب نگرفت و آب کرفتی مربوط به جاهایی بود که جدید ساخته شد. بازار وکیل را آب گرفت و سال ها فکر میکردم این بازار با بقیه بازار ها متفاوت است.

حناچی اضافه کرد: این شهر بارها و بارها سیل را تجربه کرده و در ساخت و ساز خود را فراموش کردیم. رودخانه یعنی خانه رود هر کسی خانه رود را خراب کند خانه اش ویران می شود.

وی تاکید کرد: چندین بار مسیل های پایتخت لای روبی شد و به شکل مضاعف در مناطق شمالی اماده باش دادیم. در ۱۲ فروردین تا آستانه سیل پیش رفتیم و آماده بستن جاده کرج بودیم اما خوشبختانه بارش کاهش داشت فراموش نکنیم با دبی کمتر از این در سولقان در گذشته کشته دادیم.

شهردار تهران بیان کرد: باید آموزش بدهیم و تجربه بهره برداری های امروز اتفاق خوبی بود که می تواند این آموزش تجربه بی بدیل است.  

وی گفت: امروز دولت با توجه به تجربه پلاسکو، گزارش ملی سیل داشته باشیم که خود می تواند دست اوردهای خوبی داشته باشد.

حناچی عنوان کرد: امیدواریم این گزارش ملی با محوریت دانشگاه تهران تهیه شود تاثیرات شگرفی بر مقابله با سیل داشته باشد.

وی با انتقاد از شهرداری منطقه ۶ بیان کرد: امروز کار بزرگی در این منطقه شد اما تبلیغات کمرنگ بود که باید به آن توجه بیشتری کرد تا مردم بدانند شما چه کردید. 

همچنین محمدرضا دهداری پور؛ شهردار منطقه ۶ در آیین بهره برداری از ۲۰ پروژه عمرانی این منطقه گفت: منطقه ۶ تهران یکی از تاثیرگذار ترین مناطق پایتخت است چرا که بخش های ملی و فرا ملی در این منطقه وجود دارد.

وی افزود: این منطقه مرکز تجاری اداری فرهنگی پایتخت است که اهمیت زیادی بدان بخشیده است. از این رو تمرکز خود را بر ارتقا کیفیت زندگی در سطح محلات قرار داده است. در این راستا ۲۰ پروژه در حوزه های مختلف با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

دهداری پور تصریح کرد: اهم پروژه ها شامل پروژه احداث مسیر دوچرخه، راه اندازی خانه دوچرخه و مسیر دوچرخه اشتراکی، سیستم مکانیزه پسماند، پایگاه مدیریت بحران و سالن وززشی کردستان، بازار میوه و تره بار، بهسازی و مناسب سازی بوستان ها، سرای محله فاطمی و... است.

گفتنی است سوله مدیریت بحران منطقه ۶ با حضور پیروز حناچی؛ شهردار تهران، محمود صادقی؛ نماینده مردم در مجلس، مجید فراهانی، محمد علیخانی، شهربانو امانی و افشین حبیب زاده ؛ اعضای شورای شهر افتتاح شد.

همچنین شبیه ساز زلزله که توانایی شبیه ساز امواج زلزله از ۳ تا ۹ ریشتر بوده و جان پناه زلزله در منطقه ۶ که از سوی بخش خصوصی طراحی شده رونمایی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز