اعطا در نشست خبری مطرح کرد:

مصوبه برج باغات لغو اما ضابطه برج باغات همچنان پابرجاست/ شورای عالی شهرسازی اصلاحیه را در دستور کار قرار دهد

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۱:۰۳:۱۹
کد خبر: ۸۳۷۴۰۴
مصوبه برج باغات لغو اما ضابطه برج باغات همچنان پابرجاست/ شورای عالی شهرسازی اصلاحیه را در دستور کار قرار دهد
سخنگوی شورای شهر با اشاره به لغو مصوبه برج باغات در سال ۹۶، از خلا قانونی برای پیشبرد تخریب باغات خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ، علی اعطا؛سخنگوی شورای شهر در اولین نشست خبری سال ۹۸ در خصوص سرنوشت ساخت و ساز در باغات گفت: صدور پروانه ساختمانی کار زمان بری است به همین دلیل هنگامی که مصوبه برج باغ لغو شد برخی پرونده های جاری وجود داشت؛ به همین دلیل پرونده ها را برای بررسی دقیق معلق نگه داشتیم و در طول این یک سال مکررا درخواست داشتیم آمار دقیقی داده شود و در نهایت شهرداری پیشنهاد داد شورا اجازه بدهد تا به پرونده هایی که پولی پرداخت کرده اند پروانه داده شود.

اعطا افزود: شورا به صورت لایحه استفساریه چندین دسته پروانه داد که ۶۲ باغ همه عوارض را پرداخت، ۷۳ باغ بخشی از عوارض و دسته سوم حدود ۴۰۰ باغ پولی رد و بدل نشده و درخواست داده شده است.

وی ادامه داد: دو دسته آخر از نظر شورا قابل بحث نیست و شهرداری تا آخر تیر ماه تعیین تکلیف کند و اجازه صدور پروانه وجود ندارد.

اعطا بیان کرد: اما دسته اول عنوان شده که شهرداری از میان ۶۲ پرونده می تواند مواردی را پروانه بدهد. آنهایی که ارزش تاریخی و اکولوژیک دارد نمیتواند پروانه دریافت کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: کسانی که از رانت اطلاعاتی استفاده کردند از میان ۶۲ پرونده نمیتوانند پروانه دریافت کنند.

وی افزود: صدور پروانه بر اساس طرح جامع باید باشد و خیلی از این پرونده ها باید به صورت قانون مند پروانه دریافت کنند. شهرداری مکلف به صدور پروانه بر اساس طرح جامع است. ما بخشی از مسیر را رفته ایم و شورای عالی شهرسازی باید عمل کند. درخواست داریم که ضابطه برج باغ را در دستور قرار بدهد. مصوبه را لغو کردیم اما ضابطه برج باغ همچنان پا برجاست و از شورای عالی شهرسازی میخواهیم اصلاحیه را انجام بدهد.

سخنگوی شورای شهر افزود: سال ۹۳ شورای عالی شهرسازی مصوبه ای داشته که پیشنهاد اصلاح طرح را شورای شهر ارائه کند و ما این کار را انجام داده ایم.

اعطا در خصوص ایراد وارده فرمانداری به لغو مصوبه برج باغات گفت: فرمانداری گفته که باید با رعایت قانون حفظ و گسترش،  این کار انجام شود که ما این امر را در دستور قرار دادیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز