عضو هیات مدیره انجمن جراحان ارتوپدی:

دخالت های غیرحرفه ای در امر پزشکی ممنوع

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۱۳:۴۶:۲۴
کد خبر: ۸۳۸۳۷۲
دخالت های غیرحرفه ای در امر پزشکی ممنوع
دکتر روشنک مرادی عضو هیات مدیره انجمن ارتوپدی ایران در کنفرانس ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: متاسفانه اطلاعات غلط و ناقص در خصوص درمان شکستگی ها و دردهای عضلانی و مفاصل به مردم ارائه می شود و برخی از افراد غیرحرفه ای در این امر دخالت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ، وی اظهار داشت: تشخیص طبی و درمانی دردهای عضلانی و مفاصل باید زیر نظر پزشک انجام شود تا مردم دچار عوارض بدتر نشوند.

عضو هیات مدیره انجمن جراحان  ارتوپدی ایران، با بیان اینکه امروز درد دست در زنان بسیار شایع است، اضافه کرد: استفاده زیاد از موبایل، کارهای خانه، بیماریهای دیابت و روماتیسم امروزه درد دست را بسیار شایع کرده است و بی حسی و خواب رفتن از علایم آن بوده و باید با مراجعه به پزشک درمان شود

در ادامه دکتر رامین زرگرباشی دبیر انجمن ارتوپدی اطفال ایران گفت: مراجعه اطفال به شکسته بندهای محلی از معضلات اساسی است که عوارض بسیار زیادی را برای کودکان در بزرگسالی ایجاد می کند.

وی افزود: برخی از اطفال دچار شکستگی های اطراف آرنج، ساعد و مچ دست می شوند که ممکن است به ظاهر این شکستگی ها ساده باشد، ولی همراه با آسیب های عروقی و عصبی است.

زرگرباشی تصریح کرد: متاسفانه در ایران مرکز ترومای اطفال نداریم و باید چنین مرکزی ایجاد شود تا اطفال هنگام شکستگی به مرکز تخصصی در این زمینه مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز