در آیین "نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران" عنوان شد؛

تزریق ناامیدی در ذهن دانش آموز ممنوع است

۱۳۹۸/۰۲/۱۳ - ۱۰:۲۲:۳۳
کد خبر: ۸۴۱۳۶۵
تزریق ناامیدی در ذهن دانش آموز  ممنوع است
رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه کلاس درس باید رقص اندیشه باشد نه محلی برای رنج‌نامه و افسوس‌نامه، گفت: به عنوان معلم حق نداریم در کلاس درس آه و ناله کنیم و تزریق ناامیدی در ذهن دانش‌آموز داشته باشیم. باید دانش آموز را آماده زندگی آینده کنیم.

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسین خنیفر در آئین نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران و گرامیداشت مقام معلم که در سالن همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است، با بیان اینکه کشور ما به جهت معلمی و آموزش به لحاظ تاریخی متمایز از دیگر تمدن هاست گفت: قدیمی‌ترین شیوه آموزش، استادشاگردی بوده است. در دین مبین اسلام نیز معلمی جایگاهی بسیار والا دارد.

وی افزود: نکوداشت مقام معلم، نکوداشت آموزش و پرورش است. عباس میرزا ۲۰۷ سال پیش عده‌ای را به خارج از کشور برای آموزش اعزام می‌کند و ۱۶۷ سال قبل دارالفنون تأسیس می‌شود. امیرکبیر برعکس عباس میرزا، عده‌ای را از خارج آورد به مدرسه دارالفنون که آنها تدریس کنند و آموزش بدهند. ۱۰۰ سال قبل دارالمعلم تأسیس شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری نصب العین ماست گفت: معتقدم باید مشمول امر الهی بود که بتوان در وادی معلمی قدم گذاشت. معلمی شغل نیست و یک شأن است. کار تعلیم و تربیت در دنیای امروز پیچیده‌تر است. دنیای امروز دنیای انفجار، تغییر، دانش و فضای مجازی است. عنصر حرکت باید در سیستم آموزش و پرورش تزریق شود.

خنیفر اظهار کرد: اکنون به تحول در آموزش و پرورش نیاز داریم. کشورهای موفق، زمینه‌های تحول را در قاعده گذاری آموزش روی هرم جمعیت گذاشته اند، یعنی آموزش عمومی و آن را گذرنامه زندگی می‌دانند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خلاق بودن، افق مندی، کارآفرینی، ریسک پذیری و جسارت را از ویژگی‌های تحول دانست و گفت: باید در آینده زندگی کنیم تا بتوانیم نسل فعلی را برای زندگی در آینده تربیت کنیم.

وی ادامه داد :۱۲ اصل را برای نظام آموزش و پرورش بالنده مطرح می‌کنند که افق مندی، بانک اطلاعات سیال، امکان سنجی مداوم، رصدسازی مداوم تحولات، استفاده از تجارب ملل پیشرو، بررسی خلاءهای نظام آموزشی، استقبال از ایده و غنی سازی، آینده نگری، دسترسی به اطلاعات ناب، کیفیت و کارایی و مهارت و نگاشت آینده و انطباق از جمله آنها است.

خنیفر با تاکید بر اینکه کلاس درس باید رقص اندیشه باشد نه محلی برای رنج نامه و افسوسنامه گفت: به عنوان معلم حق نداریم در کلاس درس آه و ناله کنیم و تزریق ناامیدی در ذهن دانش آموز داشته باشیم. باید دانش آموز را آماده زندگی آینده کنیم. امروز با نسل پرسشگر روبرو هستیم. باید به دانش آموزان علاقه داشته باشیم و بدانیم آینده مملکت ما همین‌ها هستند. آیات صداقت را در چشم دانش آموزان می‌توان تلاوت کرد./ ایسنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز