علی اعطا در نشست خبری مطرح کرد:

کاهش ۶۰ درصدی درآمد شهرداری در صورت تصویب لایحه ارزش افزوده/ نهاد شوراها تضعیف خواهد شد/ تاخیر شهرداری در تهیه سند چشم انداز برنامه سوم

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۱:۰۴:۳۳
کد خبر: ۸۴۸۸۰۳
کاهش ۶۰ درصدی درآمد شهرداری در صورت تصویب لایحه ارزش افزوده/ نهاد شوراها تضعیف خواهد شد/ تاخیر شهرداری در تهیه سند چشم انداز برنامه سوم
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اشاره به انتخابات شورایاری ها و تصویب لایحه ارزش افزوده از تاخیر شهرداری در ارائه سند چشم انداز برنامه سوم توسعه شهر تهران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ سخنگوی شورای شهر در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: شوراها و نهاد شوراها با تصویب این لایحه،  بی اختیار و تضعیف خواهد شد و حتی احتمال کاهش درآمد شهرداری ها تا ۶۰ درصد وجود دارد .

وی ادامه داد: وصول درآمد شهرداری ها از طریق وضع عوارض زیر سوال می رود و نهاد شوراها تضعیف خواهد شد و در حال رایزنی هستیم.

اعطا گفت: این روزها درگیر انتخابات شورایاری ها هستیم و اصلاح آیین نامه برگزاری انتخابات شورایاری ها در دستور قرار خواهد گرفت. علی رغم اینکه در رابطه با برگزاری انتخابات شورایاری ها تنگنا وجود داشت اما شورای پنجم برای برگزاری انتخابات مصمم است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای پنجم در توسعه مدیریت محلات جدی است، گفت: امیدواریم دستگاههای مختلف همکاری کنند تا اتفاق نظر و همدلی دستگاه های ذیربط رخ بدهد تا بتوانیم این انتخابات را برگزار کنیم.

وی در رابطه با برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران اظهار کرد: شهرداری تهران اقدامات و برنامه های اجرایی و تجهیز آن را باید تا امروز تهیه می کرد و به شورا ارسال کند. بر اساس ماده ۵، شهرداری موظف است با تایید چشم انداز سند برنامه و بر اساس اقدامات اجرایی، سندی را تا اردیبهشت ماه تهیه و به شورا ارسال کند. تا کنون آماده نشده و با تاخیر تا خرداد ماه ارسال می شود.

خبر در حال تکمیل ...

 

نظر شما