فایرفاکس ۶۷ می‌خواهد از گوگل کروم سریع تر باشد

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۵:۵۲:۳۴
کد خبر: ۸۴۹۵۳۲
فایرفاکس ۶۷ می‌خواهد از گوگل کروم سریع تر باشد
موزیلا آخرین نسخه مرورگر محبوب «فایرفاکس» را طوری بهینه‌سازی کرده که به میزان قابل توجهی نسبت به رقیب قدرتمندش «گوگل کروم» سریع‌تر باشد. نسخه ۶۷ که ساعاتی پیش منتشر شده، در بارگذاری وبسایت‌ها و صفحات مختلف اینترنتی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش می‌گذارد.

به گزارش گروه اجتماعی؛ به ادعای موزیلا، فایرفاکس جدید در بارگذاری صفحات مختلف اینترنتی بین ۴۰ تا ۸۰ درصد سریع‌تر شده. به عنوان مثال ماژول‌هایی مثل پر کردن خودکار فرم تا وقتی که فرم واقعی روی صفحه وجود نداشته باشد، بارگذاری نمی‌شوند تا بدین طریق تمرکز اصلی روی بارگذاری صفحه معطوف شود نه مسائل دیگر.

اما در کنار این تغییرات فایرفاکس ۶۷ زمانی که تنها ۴۰۰ مگابایت از رم برایتان باقی مانده، به طور خودکار تب‌های باز و در حالت Idle (بلا استفاده) را می‌بندد. در این صورت ضمن حفظ رم باقی مانده می‌توانید شاهد بهبود عملکرد مرورگر در پردازش تب‌ها و بارگذاری صفحات باشید.

فایرفاکس جدید در بارگذاری صفحات مختلف اینترنتی بین ۴۰ تا ۸۰ درصد سریع‌تر شده

همچنین ماریسا وود، معاون مدیر محصولات فایرفاکس در مصاحبه‌ای با وبسایت ورج اعلام کرده که همکارانش برای ارتقای سرعت اجرای اولیه مرورگر هم بهینه‌سازی‌هایی انجام داده‌اند. اگر افزونه‌های زیادی روی مرورگرتان نصب کرده‌اید، احتمالا با دانلود نسخه ۶۷ متوجه بارگذاری اولیه سریع‌تر فایرفاکس نسبت به گذشته خواهید شد.

فارغ از تغییراتی که برای بهینه‌سازی سرعت مرورگر انجام شده، فایرفاکس مثل همیشه تغییرات مثبتی در تنظیمات حریم شخصی و تمهیدات امنیتی هم داشته است. به عنوان مثال، حالا می‌توانید از اجرای اسکریپت‌های استخراج رمز ارز که باعث درگیر شدن سی پی یو و سایر قطعات سخت‌افزاری رایانه شما می‌شوند نیز جلوگیری نمایید.

نکته دیگر اینکه اثر انگشت‌های دیجیتال هم حالا قابل مسدود شدن هستند تا از این طریق کمتر مورد ردیابی تبلیغات آنلاین قرار بگیرید. این تغییرات در کنار یک سری بهبودهای زیرساختی دیگر سبب شده‌اند که فایرفاکس ۶۷ به امن‌ترین و سریع‌ترین نسخه این مرورگر تبدیل شود. برای دانلود آخرین نسخه فایرفاکس برای ویندوز می‌توانید همین حالا به وبسایت موزیلا مراجعه کنید.

 

نظر شما