با همکاری مشترک پلیس راهور فاتب ، آتش نشانی اورژانس هوایی و هلال احمر

نجات جان سه کوه نورد از عمق دره ای که کابل های فشار قوی مانع امداد رسانی بود

۱۳۹۸/۰۳/۰۳ - ۲۰:۵۶:۳۳
کد خبر: ۸۵۰۱۳۳
نجات جان سه کوه نورد از عمق دره ای که کابل های فشار قوی مانع امداد رسانی بود
سرهنگ باقر پور رییس منطقه ۲۷ پلیس راهور فاتب خبر داد : نجات جان سه کوه نورد از اعماق دره ای عمیق ،دره ای که کابل های فشار قوی مانع از امداد رسانی می شد .

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛سرهنگ باقر پور رییس منطقه ۲۷ پلیس راهور فاتب ضمن بیان این خبر افزود: در ساعت ۱۰:۵۰ مورخ صبح امروز ، با اعلام مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در جریان سقوط یکدستگاه خودرو به اعماق دره ای  در روستای وردیج و واریش در اتوبان شهید خرازی قرار می گیرند و به دلیل نزدیک بودن به محل حادثه  تیم کارشناسی منطقه ۲۷ به همراه سرهنگ باقر پور رییس منطقه سریعا در محل حاضر می گردند .

وی ادامه داد : با توجه به اینکه این حادثه در حوزه استحفاظی منطقه ۲۲ به وقوع پیوسته بود تیم های عملیاتی و کارشناسی این منطقه نیز در محل حاضر گردیده و بدنبال خودروی ساقط شده گشت زنی کردیم .

پس از گشت زنی ،متوجه شدیم سه کوه نورد بدون خودرو پس از رسیدن به ارتفاعات  به اعماق دره سقوط کرده و به ته این دره افتاده اند  و حال یکی از آنها نیز به شدت وخیم است و آندو نمی توانند دوست خود را نجات داده و به بالای دره بیاورند

با توجه به اعلام همشهریان و خودروهای عبوری به آتش نشانی این همکاران نیز در محل حاضر شده و مشغول گشت زنی و پیدا کردن مصدونین بوده که همزمان بر سر این افراد رسیده و متوجه شدیم یکی از آنها از ناحیه سر بشدت مصدوم است و از دو ناحیه بشدیدا خونریزی دارد .

با توجه حساسیت و در خطر بودن جان این کوهنورد ، و خونریزی شدید وی ،بلافاصله توسط مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند  پلیس راهور فاتب با اورژانس هوایی و هلال احمر تماس حاصل شد و لوکیشن دقیق محل حادثه برای ایشان ارسال شد.

با توجه به وجود کابل های فشار قوی و صعب العبور بودن منطقه وهمچنین باقی ماندن مصدوم در ته دره ، امداد رسانی به ایشان بسیار مشکل گردیده بود.  اما با راهنمایی ها و اقداماتی که پلیس راهور فاتب در موقعیت انجام داده ، هلی کوپتر هلال احمر توانست  بلافاصله در محل و موقعیت حادثه حاضر و امدادگران زحمتکش ، با استفاده از دستگاه وینچ اقدام به امداد رسانی و  کمک به مصدوم نمودند و مصدوم اصلی حادثه  را از ته دره بالا کشیده و به اولین مرکز امدادی انتقال دادند .

سرهنگ باقر پور از همشهریانی که احساس مسئولیت کرده و با پلیس و مراکز امدادی تماس گرفتند تشکر نمود و از مردم خواست در صورت دیدن این موارد ابتدا با پلیس و نیروهای امدادی تماس حاصل نمایند .

3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز