مرادی با اشاره به ورود روزانه ۷۰۰ لیتر در ثانیه فاضلاب به خلیج فارس:

تهدید جدی مرجان‌های خلیج‌فارس

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۱۰:۱۴:۳۴
کد خبر: ۸۵۳۵۹۳
تهدید جدی مرجان‌های خلیج‌فارس
نماینده مردم بندرعباس در مجلس از تداوم ورود فاضلاب به خلیج فارس انتقاد کرد و قاچاق، برداشت بی‌رویه و غواصی تفریحی را از عوامل تهدید کننده مرجان‌های خلیج فارس دانست.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ به نقل از خانه ملت، احمد مرادی با تاکید بر اینکه وضعیت محیط زیست خلیج فارس مطلوب نیست از تداوم ورود فاضلاب به آن انتقاد کرد و گفت: نشستی را با مدیرعامل فاضلاب کشور داشتیم و نگرانی مردم هرمزگان را منتقل کردیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه روزانه 700 لیتر در ثانیه فاضلاب های خانگی و صنعتی وارد خلیج فارس می شود و هر چند بارها مسئولان ذیربط مطرح کردند که  در حال کنترل ورود فاضلاب و انتقال آن به صنایع هستیم اما در حد شعار باقی ماند.

 

محیط زیست خلیج فارس

برداشت های بی رویه ماهی توسط کشتی های صنعتی

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برداشت های بی رویه ماهی توسط کشتی های صنعتی به ویژه چینی، سنگاپور و تایلندی نسل آبزیان را در معرض انتقراض قرار می دهد، تصریح کرد: برداشت بی رویه، قاچاق، غواصی تفریحی، ورود فاضلاب و آلودگی نفتی نسل مرجان‌ها را تهدید می‌کند ما این موضوع را به سازمان محیط زیست اطلاع رسانی کردیم و هر چند محیط زیست تاکید دارد که تا حدودی کنترل شده اما چنین ادعایی صحت ندارد.

تردد روزانه 60 تا 70 کشتی بزرگ در خلیج فارس و آلودگی نفتی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تردد روزانه 60 تا 70 کشتی تجاری بزرگ نفتی در خلیج فارس، گفت: با توجه به آلودگی نفتی از سوی این کشتی ها از سازمان بنادر دریانوردی تقاضا می رود بر اساس تفاهم نامه های بین المللی اعتراض ما را به کشورها اعلام کند.

 این نماینده مردم در مجلس دهم، از راه اندازی مزارع پرورش میگو در حریم روستاهای حوزه انتخابیه انتقاد کرد و ادامه داد: از دولت انتظار می رود به این موضوع رسیدگی کند.

وی با انتقاد از ایجاد کارخانه پودر ماهی در شهر سوزا، ادامه داد: بوی تعفن آن موجب آزار و اذیت مردم شده و چندین سال است که تذکر داده شده اما متاسفانه گوش شنوایی نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز