تشکیل کمیته هم افزایی سمن های فعال در حوزه زنان سرپرست خانوار البرز

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۰۹:۲۶:۳۰
کد خبر: ۸۵۶۱۰۳
تشکیل کمیته هم افزایی سمن های فعال در حوزه زنان سرپرست خانوار البرز
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز گفت: کمیته هم افزایی سمن های فعال در حوزه زنان سرپرست خانوار این استان تشکیل شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مریم اسماعیلی فرد افزود: اکنون ۱۰۷ هزار نفر زن سرپرست خانوار در استان البرز حضور دارند که تعدادی از آنان نیازمندی های خاصی به لحاظ معیشتی دارندو ضروری است در سیاستگذاری های کلان استان البرز به طور ویژه دیده شوند.

وی ادامه داد: طی نشستی با معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار البرز با حضور سمن هاو خیریه های فعال حوزه زنان سرپرست خانوار تشکیل کمیته هم افزایی سمن‌های فعال در حوزه زنان سرپرست خانوار مورد توجه قرار گرفت و با تشکیل این کمیته در تلاش برای حل مشکلات این گروه هدف در استان البرز هستیم.

اسماعیلی فرد گفت: از جمله مشکلات طرح شده توسط سمن‌ها نبود بازار فروش محصولات زنان سرپرست خانوار است که امیدواریم پیرو دستور استاندار البرز مبنی بر ایجاد بازارچه های دائمی عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار در هر یک از شهرستانهای استان برطرف شود.

وی اظهار داشت: اکنون طالقان، ساوجبلاغ و اشتهارد بر اساس برنامه اعلام شده در خصوص اختصاص فضای بازار فروش محصولات زنان سرپرست خانوار در حال اقدام هستند و ضروری است در شهرستان فردیس و به خصوص شهرستان کرج نیز گام موثر توسط فرمانداری و مدیریت شهری برداشته شود.

۴۸ درصد از جمعیت استان البرز را زنان تشکیل می‌دهند که ۱۲.۵ درصدآنان سرپرست خانوار هستند.

استان البرز دارای دو میلیون و ۷۱۲ هزار نفر جمعیت است.

 

نظر شما