آسان شدن بازیابی اکانت‌های هک شده در اینستاگرام

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۳:۳۴:۰۴
کد خبر: ۸۵۹۳۰۵
آسان شدن بازیابی اکانت‌های هک شده در اینستاگرام
اینستاگرام در حال آزمایش یک پروسه برای بازیابی اکانت درون برنامه‌ای (in-app) است که بازپس‌گیری حساب را برای کاربران آسانتر کرده و کار دزدیدن حساب را برای دزدهای مجازی و هکرها سخت‌تر می‌کند. با توجه به اینکه اخیرا کاربران شکایت‌های زیادی از دزدیده شدن اکانت‌ها و مشکلات امنیتی این شبکه اجتماعی داشته‌اند، اینستاگرام برای بهبود ماژول امنیتی خود دست به کار شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ اگر کاربر پسورد خود را فراموش کرده یا پسورد او توسط هکرها تغییر داده شده باشد، در پروسه فعلی تائید مالکیت اکانت، از طریق ایمیل فرمی را دریافت می‌کند که به وسیله آن می‌تواند برای بازیابی اکانت اینستاگرام خود اقدام کند. مشکل متد فعلی این است که در برخی مواقع، هکر به ایمیل شخص هم دسترسی دارد و مجددا می‌تواند روند به دست گرفتن کنترل اکانت اینستاگرام او را آغاز کند.

بازیابی اکانت اینستاگرام

اما در پروسه جدید از داخل خود اپ اطلاعات تماس کاربر مثل آدرس ایمیل ثانویه یا شماره تلفن او دریافت شده و سپس با ارسال یک کد 6 رقمی به همان آدرس، او می‌تواند برای بازیابی اکانت اینستاگرام خود اقدام کند. علاوه بر این پس از بازیابی حساب کاربری، اینستاگرام اطمینان حاصل می‌کند که هکرها از طریق دستگاه‌های دیگر به کد شش رقمی مذکور که برای صاحب اکانت فرستاده شده، دسترسی پیدا نکنند.

اینستاگرام همچنین اعلام کرده که این پروسه حتی در صورت تغییر پیدا کردن نام کاربری توسط هکرها، برای کاربر امکان بازیابی اکانتش را فراهم می‌کند. این مساله در شبکه اجتماعی محبوب بسیار متداول است به خصوص در مورد اکانت‌هایی که نام کاربری آن‌ها تک کلمه‌ای بوده یا نام کوچک کاربر باشد. به گزارش وبسایت Motherboard، تجارت این اکانت‌های مسروقه در فروم‌های زیرزمینی بسیار رواج دارد و گاهی اکانت‌ها تا ده‌ها هزار دلار فروخته می‌شوند.

اینستاگرام برای مقابله با این موضوع، روشی در پیش خواهد گرفت که بر اساس آن پس از اعمال هر تغییری در اکانت، هکر نمی‌تواند نام کاربری را برای مدتی در اختیار بگیرد. این قابلیت در حال حاضر برای کاربران اندروید در دسترس است و به زودی برای iOS هم اجرا می‌شود.

 

نظر شما