در نشست مدیران و دبیران انجمن سواد رسانه‌ای مطرح شد:

ضرورت احصاء و تعریف کارویژه کارگروه‌های تخصصی انجمن سواد رسانه ای ایران

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۰۹:۴۴:۴۵
کد خبر: ۸۵۹۵۲۲
ضرورت احصاء و تعریف کارویژه کارگروه‌های تخصصی انجمن سواد رسانه ای ایران
نشست هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران با دبیران کارگروه‌های تخصصی و معاونین این انجمن برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دکتر سیدمرتضی موسویان ـ رییس هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران با اشاره به در پیش بودن انتخابات هیات مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران اعلام کرد: تعیین زمان برگزاری مجمع عمومی انجمن سواد رسانه‌ای ایران از مهمترین محورهای جلسه هیات مدیره انجمن بود. همچنین تعیین تکلیف واجدن شرایط جهت شرکت در رای گیری و واجدان شرایط برای کاندیداتوری برای حضور در هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای نیز مورد بررسی و برنامه ریزی قرار گرفت.

وی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته  10 روز پیش از  برگزاری مجمع عمومی، طی فراخوانی نسبت به اطلاع‌رسانی در سایت انجمن سواد رسانه‌ای ایران اقدام خواهد شد تا واجدان شرایطی که  قصد کاندیداتوری دارند از طریق پست الکترونیک به نشانی info@ mliteracy.ir   ثبت نام کنند.

رییس هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای با اشاره به برگزاری جلسه هیات مدیره این تشکل مردم نهاد با دبیران کارگروه‌های تخصصی خود، تصریح کرد: در این نشست دبیران کارگروه‌های مختلف گزارش عملکرد خود را ارائه دادند و مقرر شد برای جلوگیری از همپوشانی وظایف این کارگروه‌ها، دبیران محترم نسبت به تنظیم پیش‌نویس اهداف، ماموریت‌ها، وظایف و نقشه راه کارگروه‌ها برای اعضایی که علاقمند به فعالیت در هر یک از گروه‌ها هستند، اقدام نمایند، تا در یک کارگروه ستادی 5 نفره، این پیش‌نویس مورد بررسی قرار گرفته و دستورالعمل واحدی با موضوعات مختلف به عنوان نقشه راه فعالیت‌های آتی، به کارگروه‌ها ابلاغ شود. 

رییس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای همچنین خاطرنشان کرد:  در حاشیه این جلسات با حضور دکتر محمدرضا آیت‌الهی مولف کتاب‌های سواد رسانه‌ای و مهندس زهره آیت‌الهی از یک برنامه کاربردی تحت اندروید با عنوان «ماجراهای سبزک و فیروز» در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای رونمایی شد که هدف این مجموعه داستان تعاملی که برای کودکان ساخته شده، آموزش سواد رسانه‌ای از طریق بازی است.

موسویان تاکید کرد: به جرات میتوانم بگویم که این اولین کار آموزشی است که در قالب نرم افزار کاربردی و به صورت بازی برای آموزش کودکان در زمینه سواد رسانه‌ای ساخته شده و از این جهت دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای است. البته کارگروه خانواده انجمن سواد رسانه‌ای ایران نیز اولین کتاب در حوزه آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان را به قلم دکتر معصومه نصیری منتشر کرده است و این دو محصول می‌توانند به ارتقای این مهارت در کودکان منجر شوند.

 

نظر شما