پیشنهادی برای هفت روز آینده ؛

کجا بریم ؟ پیشنهاد ما تنگه واشی و لذت آب بازی در طبیعت

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۰۶:۰۱:۰۸
کد خبر: ۸۶۰۲۱۵
کجا بریم ؟ پیشنهاد ما تنگه واشی و لذت آب بازی در طبیعت
احتمالا اگر در تهران و یا شهرهای اطراف آن ساکن باشید اسم تنگه واشی بارها به گوشتان خورده است. منطقه ای ییلاقی و خوش آب و هوا که با هوای خنکش در تابستان می تواند مقصد مناسبی برای فرار از گرما باشد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ تنگه واشی یا تنگه ساواشی نام یکی از جاذبه‌های گردشگری اطراف شهرستان فیروزکوه است که در تابستان همه‌روزه شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران از تهران و سایر مناطق کشور در آن هستیم.

این منطقه دارای آب و هوای بسیار خوبی است و به دلیل اینکه از تهران فاصله زیادی ندارد، بسیاری از مردم برای مسافرت کوتاه یک روزه آخر هفته آن را انتخاب می‌کنند.

پیاده‌روی در میان دو صخره در رودخانه و دیدن یک کتیبه تاریخی از دوران قاجار از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه است. کتیبه موجود در تنگه واشی به دستور فتحعلی‌شاه قاجار در این منطقه حک شده است و یکی از سه کتیبه مهم دوران قاجار به شمار می‌رود. در این کتیبه فتحعلی‌ شاه و سه پسرش در حال شکار دیده می‌شوند. اگرچه این کتیبه به دلیل محل مناسب ساخته شدن از گزند باد و باران در امان است.

چطور بریم تنگه واشی ؟

برای رفتن به تنگه واشی باید راهی جاده تهران فیروز شوید. قبل از رسیدن به شهر فیروزکوه همین که به کیلومتر ۲ رسیدید جاده فرعی ای را در کنار خود می بینید که باید از این به بعد راه را از آنجا ادامه دهید. در این مسیر ۱۰ کیلومتر به جلو بروید تا کم کم روستای «جلیزجند» را ببینید، این روستا در کنار دشتی سرسبز و باغ های مختلف قرار دارد که حتی می توانید مدتی هم در آن گشت و گذار کنید. اما برای رسیدن به تنگه واشی باید در همان جاده فرعی به مسیر ادامه دهید در این مسیر دشت های سرسبز وجویبارهای زلالی را در کنار جاه می بینید که حسابی تماشایی و رویایی اند. همین که ۴/۵ کیلومتر از روستا دور شدید باید از ماشین پیاده شوید و پیاده روی به سمت تنگه واشی را شروع کنید.

با رفتن به این مکان دو تنگه را می بینید که اسم یکی از آن ها «واشی» و دیگری «سا» است. این دو تنگه در فاصله حدود ۲ کیلومتری از هم قرار دارند و قرار است در این سفر از این دو تنگه، دشت میان آن ها،  آبشار، رودخانه دیدن کنید.

کودکان زیر 7 سال را نبرید

برای بازدید از تنگه واشی لازم نیست هیچ هزینه ورودی پرداخت کنید هر چند که برای گذاشتن ماشین در پارکینگ باید هزینه بدهید.  

تنگه واشی برای ساکنان شهر تهران و استان های اطراف که در هر تعطیلاتی به دنبال گشت و گذار در نواحی خوش آب و هوای اطراف هستند جای خیلی خوبی است مخصوصا اینکه در سال های اخیر تورهای گردشگری یک روزه ای به سمت تنگه واشی برگزار می شود که سفر آسانی رابرای مسافران رقم می زند و نام تنگه واشی را بر سر زبان ها انداخته است.

برای رفتن به این تنگه یک روز آفتابی تابستانی را انتخاب کنید و آب آشامیدنی و خوراکی همراه خود داشته باشید.

از آن جایی که مسیر بین دو تنگه کمی زیاد است بهتر است که کودکان زیر ۷ سال را با خود به این سفر نبرید.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز