شایع ترین بیماری فصل گرما است

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۳:۵۰:۰۸
کد خبر: ۸۶۲۰۶۸
شایع ترین بیماری فصل گرما است
یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در فصل گرما ویروس و میکروب‌های مانده در غذاها به سرعت فعال می‌شوند از این رو باید در تهیه و نگهداری غذاها دقت بیشتری داشت.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ با اشاره به بیماری‌های شایع در فصل گرما، افزود: مشکلات گوارشی که به صورت استفراغ یا اسهال است که عوامل مختلفی دارد که یکسری از این مشکلات ممکن است به علت مسمومیت‌های غذایی و توکسین میکروب‌ها اتفاق میفتد.

وی تصریح کرد: چه در منزل و چه در خارج از آن مانند رستوران‌ها و شیرینی فروشی‌ها و غیره اگر مواد غذایی بویژه با بالا رفتن دمای هوا خوب نگهداری نشود باعث بروز توکسین میکروبی و مسمومیت‌های غذایی می‌شود.

عبدی با بیان اینکه مواد سمی‌که این توکسین‌های میکروبی ایجاد می‌کنند علت بروز اسهال، استفراغ می‌شود، اظهارکرد: انتروویروس‌ها نیز باعث بروز مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع، اسهال و استفراغ می‌شوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: معمولا عوامل ویروسی با تب همراه نیست و می‌تواند از حالت خفیف، متوسط تا شدید عوارض مختلفی را در فرد ایجاد کند. عوامل میکروبی هم می‌تواند اسهال و استفراغ همراه با تب و خونی ایجاد کند که میکروب‌هایی نظیر سالمونلا و شیگلا و … در آن موثر هستند.

وی تصریح کرد: راه‌های جلوگیری از بروز آسیب‌های مسمومیت‌های غذایی این است که بیشتر غذا در منزل مصرف شود، تا حد امکان از غذاهای خانگی برای تامین وعده غذایی مورد نیاز در سفرها استفاده شود، آب آشامیدنی غیرمطمئن، سبزیجات خام و سالاد در رستوران‌ها پرهیز کرده و در قبل از خوردن میوه آن را به خوبی شسته و پوست بگیرند.

عبدی اضافه کرد: مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که هیچ غذایی نباید خام یا نیم پز مصرف شود، عوامل میکروبی و ویروسی می‌تواند در این شرایط زنده بمانند و مسمومیت غذایی ایجاد کنند.

 

نظر شما