گزارش برنا از نگاه جامعه به ازدواج های ارزان و گران ؛

عروسی VIP فقط با ۶۰۰ میلیون تومان/ ازدواج را تبدیل به هزارتو نکنیم

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۵:۲۷:۱۳
کد خبر: ۸۶۲۱۶۰
عروسی VIP فقط با  ۶۰۰ میلیون تومان/ ازدواج را تبدیل به هزارتو نکنیم
هنوز جمله ام را تمام نکرده ام که خانم منشی شروع به صحبت کردن و تبلیغ خدماتشان می کند: «منوی ما به صورت سلف سرویس است، دی جی آقا و دی جی خانم هم داریم، یک سری از خدمات هم وجود دارند که برای دیدن آنها باید حضوری مراجعه کنید. بسته به منویی که انتخاب می کنید قیمت ها متفاوت هستند. ولی کمترین نرخی که در این تالار برای حدود 150 مهمان لازم است حدود 300 میلیون است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این روزها در کشور  زرق و برق‌ها و تجملات آنقدر جلوی چشم جوانان را گرفته که آنها حتی نمی‌توانند راه های همواری را که برای ازدواج سر راه آنها وجود دارند ببینند. چشم‌ها آنقدر به آن بالاها دوخته شده‌اند که زیبایی‌های دور و بر خودمان را گم کرده‌ایم. وقتی پای درد دل جوانان دم بخت می‌نشینیم و از آنها دلیل عدم علاقه‌شان به ازدواج را می‌پرسیم، اولین چیزی که به زبان می‌آورند بالا بودن هزینه‌های ازدواج است. هزینه‌هایی که آنچنان سر به فلک کشیده‌اند که دیگر رمقی برای پوشیدن لباس سفید نمی‌گذارند.

ازدواج های آسان را جدی بگیرید

شاید اگر در این لحظه بشنوید که در همین تهران، بیخ گوش خودتان مکان‌هایی هستند که ازدواج را با حداقلی‌ترین هزینه‌ها برای شما فراهم می‌کنند، باور کردنش برایتان سخت باشد. اما این حرف عجیبی که من زدم چندان هم دور از ذهن نیست و ازدواج‌های آسان به مدد برخی از تالارها و سالن‌هایی که روش‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های ازدواج ابداع کرده‌اند، ممکن شده‌اند.

ازدواج با رقم ها 7 میلیون

اگر ازدواج را برای خودمان به هزارتوی تجملات عجیب و غریب تبدیل نکنیم و بتوانیم از برخی از حاشیه‌ها چشم پوشی کنیم، آنگاه با کمترین رقم‌ها هم می‌توان ازدواجی متفاوت و زیبا را تجربه کرد. کافی است لغت «ازدواج آسان» را در موتور جستجوی گوگل تایپ کنیم و کمی در سایت‌هایی که بالا می‌آیند جست و جو کنیم تا ببینیم که ازدواج کردن با رقم‌هایی که حتی به خواب هم نمی‌دیدیم ممکن است. بعضی از این رقم‌ها آنقدر پایین باورنکردنی هستند که کنجکاوانه تو را برای میزان تدارکاتی که برای مراسم در نظر دارند به سمت تماس با تالارها سوق می دهد و همین من را ترغیب کرد  که تلفن را بردارم و با شماره ای که در سایت ثبت شده تماس بگیرم. زن میانسالی گوشی را بر می دارد و در جواب لحن همراه با تعجب من که می گویم مگر با این رقم هم می توان یک عروسی گرفت، می گوید: «بله خانم، اگر روش صرفه جویی در هزینه ها را بلد باشید می توانید با هر رقمی که مد نظرتان است ازدواج کنید. بسته به اینکه تعداد مهمان هایتان چقدر باشد و چه امکاناتی را بخواهید رقم ها متفاوت هستند.» قبل از زنگ زدن چند تایی از عکس های تالار را در سایت دیده ام و برایم باورکردنی نیست که چنین امکاناتی برای یک ازدواج ارزان وجود داشته باشند، بنابراین از مسئول تالار در مورد نرخ های عروسی می پرسم، رقمی که می گوید چیزی شبیه جادو به نظر می رسد ولی اگر هوشمندی به خرج بدهیم و توقع ها را هم پایین بیاوریم آنگاه ازدواج چندان هم که به نظر می رسد سخت نیست. او در مورد نرخ تمام شده تالار می گوید: «بسته به امکاناتی که افراد از ما می خواهند نرخ ها از 7 میلیون تومان شروع می شوند و تا 30 میلیون هم می رسند.»

آگهی‌های بعدی در شهرهای دیگر هم نظرم را جلب می کنند به آنها هم زنگ می‌زنم. تقریبا جواب‌ها مشابه هستند: «بسته به امکاناتی که شما متقاضی دریافت آنها هستید و تعداد مهمانهایتان رقم ها متفاوت هستند.» اما نکته مشترکی که خودنمایی می کند این است که رقم هایی مطرح می شودکه  حتی در خواب هم نمی دیدیم بتوان با آنها یک ازدواج آبرومند و خاطره انگیز داشت.

دنبال پر کردن دهان مردم نباشیم

ازدواج آنقدرها هم سخت نیست، اگر ما دست از تجمل پرستی برداریم و به جای اینکه به دنبال پر کردن دهان  مردم باشیم به دنبال شروع یک زندگی آبرومند باشیم که پایه های اصلی آن عشق و محبت باشد. یک شب ارزشش را ندارد که ما هزاران شب را بخاطرش خراب کنیم. اینکه خانواده ها و خودمان را زیر بار قرض قرار دهیم  که تحسین مردم را بشنویم راه به جایی نمی برد، زیرا مردم هیچ وقت از هیچ چیزی راضی نمی شوند، حتی عروسی هایی هم که در تالارهای آنچنانی برگزار می شوند به باد انتقاد گرفته می شوند.

رقم های نجومی برای عروسی VIP

راستی اسم تالارهای آنچنانی که آمد، بد نیست سری هم به  قیمت ها و امکانات آنها بزنیم. اسم های معروفی در این زمینه در اینترنت وجود دارند که ظاهرا به گوش همه افرادی که دنبال عروسی های آنچنانی هستند آشنا هستند. با یکی از این تالارهای لوکس تماس می گیرم، هنوز جمله ام را تمام نکرده ام که خانم منشی شروع به صحبت کردن و تبلیغ خدماتشان می کند: «منوی ما به صورت سلف سرویس است، دی جی آقا و دی جی خانم هم داریم، یک سری از خدمات هم وجود دارند که برای دیدن آنها باید حضوری مراجعه کنید. بسته به منویی که انتخاب می کنید قیمت ها متفاوت هستند. ولی کمترین نرخی که در این تالار برای حدود 150 مهمان لازم است حدود 300 میلیون است.»

به نظر می رسد که تالار مورد نظر خدمات VIP هم دارد که مختص کسانی است که می خواهند عروسی تجملی تری داشته باشند. «از خدماتی که در این سرویس ارائه می شود می توان به گل آرایی جایگاه و آتش بازی ویژه اشاره کرد. خدمات دیگری هم ارائه می شوند که باید حضوری از روی منو سفارش بدهید.»

با یک حساب سرانگشتی و آنگونه که خانم منشی می گوید یک عروسی VIP در تالار آنها حداقل 600 میلیون تومان آب می خورد. اگر سطح توقعات و تعداد مهمان ها بیشتر باشد با رقم های نجومی تری هم سر و کار داریم.»

نگاهمان را به ازدواج تغییر دهیم

قضاوت را به خود شما واگذار می کنیم، همانطور که انتخاب هم با خود شماست. انتخابی که در آن دقت نداشته باشیم برای یک عمر ما را زیر خروارها تومان بدهی می برد که گاهی آنقدر کمرشکن می شوند که سر از زندان در می آورند. پس بیایید به خودمان سخت نگیریم. این خود ما هستیم که برای زندگیمان از همان آغاز حاشیه می سازیم. کافی است جامعه ما کمی نگاهش به ازدواج را تغییر دهد تا آمارهای ازدواج به صورت محسوسی افزایش یابندو حتی می توان گفت ازدواج آسان را می توان تضمینی برای ادامه طولانی زندگی و عشق دانست و آمار طلاق را هم کاهش می دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز