سمن‌های البرز حمایت می‌شوند

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۸:۴۷:۲۹
کد خبر: ۸۶۲۳۲۹
سمن‌های البرز حمایت می‌شوند
با توجه به ارزیابی عملکرد ادارات کل استانی وزارت ورزش و جوانان بر اساس شاخص رشد کمی صدور اعتبارات سمن‌های جوانان در سال ٩٧، ٢٨ سازمان مردم‌نهاد جوانان در البرز تاسیس شده است. استان البرز حدود ١٧٦ سازمان مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی، محیط‌زیست، اوقات فراغت، گردشگری، فضای مجازی، کارآفرینی و اشتغال جوانان و آسیب اجتماعی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با بیان این‌که به سازمان‌های مردم‌نهاد در قالب حمایت‌های مادی و معنوی کمک می‌کنیم، گفت: با توجه به محوریت سمن‌ها همواره طرح‌های موفق استانی و ملی برگزار شده که اداره کل متناسب با برنامه از آنها حمایت کرده است. «مصطفی توکلی» افزود: تاکنون برخی از سمن‌های استان در مباحثی از جمله نشاط اجتماعی، ارائه برنامه‌هایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی جوانان و اوقات فراغت عملکرد مطلوبی داشتند که همواره اداره کل ورزش و جوانان هم با تمام توان از طرح‌های آنها چه در استان و چه در وزارتخانه حمایت کرده است.

وی با بیان این‌که سمن‌ها پل ارتباطی بخش جامعه و دولت هستند، ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد یکی از اهرم‌های مشارکت مردم در مدیریت جامعه هستند که می‌توانند کشور را به طرف افق‌های روشن پیشرفت سوق دهند، اما در کنار نقش موثر این نهادها، وجود شمار زیاد مرکزهای نظارتی و سیاست‌گذاری در ارتباط با آنها موجب شده است تا تشکل‌های یادشده نتوانند جایگاه واقعی خویش را به دست آورند. معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان البرز افزود: باید نقش پررنگ مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد را در سیاستگذاری‌ها، اجرا و نظارت بر اجرای سیاست‌ها بیشتر مشاهده کرد. دولت‌ها باید با ظرفیت‌سازی، حمایت، تسهیلگری و پرهیز از نگاه قیم‌مآبانه زمینه‌های لازم را برای ایفای نقش سمن‌ها فراهم کنند.

 

نظر شما