ترویج ورزش باستانی و زنده نگه داشتن فرهنگ پهلوانی در زورخانه بوستان بزرگ ولایت

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۱:۲۳:۱۲
کد خبر: ۸۶۲۹۷۱
ترویج ورزش باستانی و زنده نگه داشتن فرهنگ پهلوانی در زورخانه بوستان بزرگ ولایت
با توجه به اینکه جنوب شهر از دیرباز خاستگاه پهلوانان و باستانی کاران بوده و در راستای احیا و رونق بخشی به ورزش باستانی و آیین پهلوانی و زنده نگهداشتن یاد این نام آوران فعالیت ورزش زورخانه ای در بوستان بزرگ ولایت در روزهای فرد و جمعه ها به صورت رایگان از ساعت 20 الی24 دایر است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ علی توکلی شهردار منطقه  با اشاره به امکانات مختلف این زورخانه بیان کرد: این مکان دارای گود زورخانه، جایگاه تماشاگران و سردم است و با تجهیز به میل باستانی، کباده، تخته شنا و دیگر وسایل ورزش باستانی تلاش شده تا این رشته ورزشی و قدیمی احیا شود و فضای مناسبی را برای دوستداران این ورزش در منطقه فراهم کند.

شهردار منطقه با تاکید بر اینکه روح جوانمردی و احترام در ورزش باستانی موج می زند، افزود: این زورخانه فضای درس آموزی و عشق به مولا علی (ع) است که جوانان ضمن یادگیری احترام به پیشکسوتان و ریش سفیدان این منش را در جامعه و هم نسلان خود ترویج دهند.

این مسئول با اشاره به حضور آزاد و رایگان عموم شهروندان در این مکان ورزش باستانی اظهار داشت:  مطابق با آئین و رسوم پهلوانی شهریه ای  برای آموزش علاقمندان  به این ورزش دریافت نمی شود. همچنین آموزش به مبتدیان علاقمند از سوی مرشد انجام و شرکت در مراسم و تماشای آن رایگان است.

بر اساس این گزارش دوستداران ورزش باستانی و پهلوانی می توانند به نشانی بزرگراه تندگویان خیابان شهید صمدی در شماره دو ضلع جنوبی بوستان بزرگ ولایت مجموعه ورزشی شهدای خانی آباد نو مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز