یک منبع آگاه در پلیس آگاهی تهران بزرگ :

لیدا کاوه لی حقیقت را نمی گوید ! / آدم ربایی و اقدام امنیتی در کار نیست

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۰:۱۷:۱۶
کد خبر: ۸۶۴۵۳۰
لیدا کاوه لی حقیقت را  نمی گوید ! / آدم ربایی و اقدام امنیتی در کار نیست
تحقیقات از این دختر نشان داده که بنا به دلایلی تعادل ذهنی ندارد و بر اثر توهم بیانات متناقضی را ارائه می دهد . این پرونده به هیچ عنوان امنیتی نبوده ؛ آدم ربایی نیست و اظهارات این دختر تاکنون اساسی بر حقیقت نداشته است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا، لیدا کاوه لی که گمشدن 9 روزه اش در تهران جنجالساز شده بود بعد از پیدا شدن ادعاهایی کرده است که حقیقت ندارد.پلیس به این نتیجه رسیده دخترجوان نه تنها ربوده نشده بود بلکه داستانسرایی هایش  بخاطر برخی از رازهای خصوصی اش است و پرونده این دختر برای پلیس کاملا شفاف است او ربوده نشده و گمشدنش نیز امنیتی نبوده است.

آنچه گذشت

جمعه -31 خرداد ماه - خبری مبنی بر گم شدن دختر ورزشکاری به نام لیدا کاوه لی در فضای مجازی منتشر شد. خبری که خیلی زود در صفحات مختلف کاربران اینستاگرامی و توئیتری انتشار یافت  که مضموم آن طلب کمک خانواده این دختر از هموطنان برای یافتن او بود .

خواهر لیدا کاوه لی  در خصوص چگونگی ناپدید شدن این دختر بیان داشت :  لیدا خبر داد که تلفن همراهش شارژ ندارد و در حال خاموش شدن است و از من خواست نگران نباشم. چند ساعت بعد وقتی به خانه آمدم هنوز لیدا نیامده بود . صبر کردم ولی باز به خانه نیامد .

بی خبر ماندن خانواده لیداکاوه لی از وی روزها به طول انجامید و خبر ناپدید شدن او چون موجی در فضای مجازی و صفحات مجازی به حرکت در آمد و همه جامعه را نگران وضعیت سلامت و حیات این دختر کرد  تا اینکه در نهایت در همان منطقه ای که گم شده بود پیدا شد . حال جسمی مناسبی نداشت و بلافاصله به مرکز درمانی انتقال یافت .

فرمانده پلیس تهران چه گفت ؟

سردار حسین رحیمی ساعاتی پس از پیدا شدن این دختر در خصوص این پرونده چنین اظهار نظر کرد : زنی به‌نام لیدا کاوه که هفته گذشته اعلام شد مفقود شده و صبح امروز نیز خبر یافتنش در فضای مجازی منتشر شد گفت: هفته گذشته و درپی اعلام‌مفقودی زنی به نام لیدا کاوه رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

 وی افزود: تیم‌هایی ویژه رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه سرانجام شب گذشته این زن در حالی که شرایط روحی  مناسبی هم نداشت در محدوده شهرک غرب یعنی همان منطقه‌ای که مفقودی‌اش اعلام شده بود کشف شد.

رحیمی ادامه داد: با توجه به شرایط روحی که این زن داشت وی به بیمارستان منتقل شد که با معاینات انجام شده اعلام کردند مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 رییس پلیس پایتخت افزود: در حال حاضر نیز این زن در پلیس آگاهی است تا بررسی‌ها و تحقیقات بیشتر درباره چرایی مفقودی‌اش انجام شود اما تاکنون کسی در این زمینه دستگیر نشده است.

لیدا کاوه لی چه می گوید؟

گفتنی است ؛ لیدا کاوه لی در اظهارات اولیه خود  بعد از پیدا شدن مدعی شده است : سوار خودرو مسافر کش شخصی شده بودم تا به خانه برگردم . ناگهان سر مرا به زیر کشیدند و به محلی نامعلوم بردند . چند روز نیمه بیهوش بودم .

وی ادعا داشت : می خواستند قلبم را بدزدند ؛ اما پس از آزمایشات وقتی فهمیدند قلبم به درد پیوند خوردن به فردی که مدنظرشان بود نمی خورد رهایم کردند.

بیشتر بخوانید:

دختر گمشده شهرک غرب پیدا شد/آخرین جزئیات پرونده "لیدا کاوه"

هیچ سابقه ای از دوچرخه سوار بودن لیدا کاوه لی وجود ندارد

واکنش وزارت بهداشت به ادعای "لیدا کاوه"؛ "پیوند قلب" در خانه ممکن نیست

نتیجه تحقیقات پلیسی از لیدا کاوه لی

صبح امروز - 10 تیرماه -یک منبع آگاه پلیسی در پلیس جنایی تهران در گفتگو با خبرنگار حوادث برنا در خصوص نحوه ربوده شدن و ابعاد این پرونده گفت : ماجرای ناپدید لیدا کاوه لی به هیچ عنوان آدم ربایی نیست . اظهارات این دختر در خصوص نحوه ربوده شدن و قصدی که از دزدی  شدن خود  بیان می کند حقیقت ندارد .

وی تاکید کرد : تحقیقات از این دختر نشان داده که بنا به دلایلی تعادل ذهنی ندارد و بر اثر توهم بیانات متناقضی را ارائه می دهد .

این منبع آگاه تاکید داشت : این پرونده به هیچ عنوان امنیتی نبوده ؛ آدم ربایی نیست و اظهارات این دختر تاکنون اساسی بر حقیقت نداشته است.

لازم به ذکر است صدای ضبط شده مصاحبه خبرگزاری برنا با این منبع آگاه  در خبرگزاری محفوظ است که جزئیات بیشتری نیز از این پرونده در آن وجود دارد که به صلاحدید  فعلا منتشر نشده است .

نظر شما