هوش مصنوعی جلوی ورود گربه ها با حیوانات مرده به خانه را می‌گیرد

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۸:۳۲:۵۷
کد خبر: ۸۶۴۹۶۰
هوش مصنوعی جلوی ورود گربه ها با حیوانات مرده به خانه را می‌گیرد
هوش مصنوعی در زمینه های زیادی کاربرد دارد. از به حرف در آوردن تابلوهای نقاشی گرفته تا زنده کردن هنرمندانی که مدت ها قبل فوت کرده اند. اما به نظر استفاده های این تکنولوژی تمامی ندارند؛ حالا یک سیستم هوش مصنوعی جدید ورود گربه ها به منازل هنگامی که موجودی شکار کرده اند را می گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ این فرد برای تعلیم هوش مصنوعی 23 هزار عکس از گربه‌اش را برچسب گذاری کرد

«Ben Hamm»، فردی این که این مدل را توسعه داده و از کارمندان آمازون است، گربه ای دارد که در بسیاری مواقع حیوانات مرده را به عنوان هدیه برای او به خانه میاورده است. احتمالا بسیاری افرادی که از گربه ها نگهداری می کنند نیز حداقل یکبار با چنین مشکلی روبرو شده باشند. بهرحال هیچ کس دوست ندارد هنگام بیدار شدن با یک موش مرده مواجه شود. در نتیجه او برای حل مشکلش به هوش مصنوعی روی آورد، وی مدلی توسعه داد که گربه را هنگام ورود بررسی می کرد و اگر حیوان مرده همراهش بود در را قفل می کرد.

سیستم هوش مصنوعی

برای آموزش این سیستم هوش مصنوعی او یک دوربین آمازون دیپ لینک بالای در نصب کرد و از عکس های مختلف گربه اش به همراه شکار یا بدون آن استفاده کرد. او در طول زمان بیش از 23 هزار عکس را برچسب گذاری کرد تا به الگوریتم برای تشخیص بهتر وضعیت کمک کند. الگوریتم او برای تشخیص از سه مرحله استفاده می کند: تشخیص اینکه آیا گربه در تصویر هست یا نه، گربه در حال رفتن است یا آمدن و اینکه آیا گربه هنگام برگشتن شکار به همراه دارد.

اگر جواب تمام این سوالات مثبت باشند در قفل شده خواهد ماند. Hamm از یک بورد دیجیتال آدرینو برای ساخت مکانیزم قفل مکانیکی در استفاده کرد. این سیستم هربار که گربه با شکار به خانه برگردد یک پیام به همراه تصویر آن برای صاحبش می فرستد و مقداری پول هم به یک سازمان حمایت از پرندگان اهدا می کند.

وی اعلام کرده سیستمش با دقت بسیار خوبی عمل می کند و گربه اش تنها یک بار به طور اشتباهی بیرون قفل شده. با اینکه تمام تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی مهم هستند، دیدن کاربرد آن در زندگی روزمره نشان می دهد پتانسیل های این سیستم بسیار زیادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز