مسئول خط ملی اعتیاد:

۸۰ درصد تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد زنان هستند

۱۳۹۸/۰۴/۱۶ - ۱۲:۱۵:۲۱
کد خبر: ۸۶۷۲۶۶
۸۰ درصد تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد زنان هستند
رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی و مسئول خط ملی اعتیاد گفت: زنان به طور میانگین ۸۰ درصد تماس گیرندگان مرکز را شامل می شوند که بیشتر آنها مادران و همسران نگرانی هستند که یا سایر افراد خانواده آنان دچار اعتیاد شده یا دلهره و استرس از احتمال مبتلا شدن فرزند دارند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ «ماریت قازاریان» با اشاره به قدمت ۱۰ ساله خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ اظهار داشت: مردم در سراسر کشور با همین شماره بدون نیاز به گرفتن پیش شماره شهری و به صورت کاملاً رایگان تماس می گیرند.

وی درباره وضعیت تخصص مشاوره دهندگان یادآور شد: مشاوران این مرکز که نزدیک به ۳۰ نفر هستند، دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مشاوره و روانشناسی و همچنین پزشک عمومی هستند که علاوه بر تخصص در حوزه روانشناسی، تخصص در امور اعتیاد را هم دارند تا پاسخگوی بهینه به پرسش های مردمی باشند.

مسئول خط ملی اعتیاد درباره پرسش های مرسومی که در تماس با این خط ملی مطرح می شود هم اظهار داشت: سوال ها در حوزه در خصوص درمان، پیشگیری و کاهش آسیب یا حمایت های اجتماعی است که همه مشاوران ما به صورت یکسان به این سوالات پاسخ می دهند. اگر در زمینه درمان پرسش شود، در حدی که پشت تلفن بتوان راهکارهای درمانی را ارائه داد، انجام می دهند و ارجاع تماس گیرندگان به مراکز درمانی که مجوز رسمی از سازمان بهزیستی یا وزارت بهداشت دارند هم یکی دیگر از کارهای مهمی است که در مرکز انجام می شود.

قازاریان یادآور شد: در حوزه پیشگیری هم پرسش هایی درباره چگونگی پیشگیری از اعتیاد سایر افراد خانواده و مراقبت های لازم پرسیده می شود که از سوی مشاوران راهکارهای لازم برای عدم شیوع اعتیاد در خانواده و پیشگیری ارائه می شود؛ این مشاوره ها از ۱۰ دقیقه و گاه تا یک ساعت به طول انجامیده است.

وی درباره ساعت کاری این مرکز هم خاطرنشان کرد: این مرکز همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۰ فعال است و مشاوران در شیفت های مختلف مشغول به پاسخگویی هستند. روزهای تعطیل جمعه و تعطیلات رسمی هم فعال است.

مسئول خط ملی اعتیاد درباره میزان تماس های صورت گرفته با این مرکز هم به ایرنا توضیح داد: در هر ماه به طور میانگین ۳۰ تا ۳۵ هزار تماس با مرکز برقرار می شود که نزدیک به ۹۹ درصد پاسخگویی کامل صورت می گیرد.

به گفته قازاریان، میانگین سنی تماس گیرندگان، ۳۰ تا ۳۵ سال است که پرسش های آنان در مورد همه انواع مخدر است؛ در برخی زمان ها تماس برای یک ماده خاص ممکن است بیشتر شود.

وی تاکید کرد: محرمانه بودن تماس ها و حفظ مسائل اخلاقی یکی از ویژگی های مرکز است که موجب جلب اعتماد تماس گیرندگان شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز