معاون وزیر بهداشت :

راه اندازی بسیج عمومی برای مقابله با دیابت و بیماری های روانی / طرح تحول سلامت با جدیت پیگیری خواهد شد

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۰۵:۲۶:۱۸
کد خبر: ۸۶۷۳۶۱
راه اندازی بسیج عمومی برای مقابله با دیابت و بیماری های روانی / طرح تحول سلامت با جدیت پیگیری خواهد شد
حریرچی گفت : بسته های جدیدی نیز در دستور کار قرار گرفته است که بهداشت محور خواهد بود و پیشگیری در اولویت و راس آن قرار می گیرد، از این بسته های جدید نیز می توان به بسیج ملی فشار خون اشاره کرد که با موفقیت زیادی انجام شد و اقدامات دیگر نیز در همین راستا به زودی انجام خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ طرح تحول نظام سلامت از طرح های موفق دولت یازدهم بود که در اردیبهشت ماه 93 فعالیت خود را در تمامی مراکز درمانی و بیمارستان های کشور آغاز کرد تا با رویکرد هایی در زمینه حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات به اجرا در آمد.

این طرح همواره با موفقیت هایی همراه بوده است و برنامه های دیگر نیز در این طرح وجود دارد که قرار است به منصه ظهور برسد که مسیر سلامت زندگی مردم را بهبود می بخشد.

  ایرج حریرچی؛ قائم مقام وزیر بهداشت و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با برنا از  ابعاد اجرای طرح تحول سلامت چنین گفت : با توجه به تاکیدات دکتر روحانی؛ ریاست محترم جمهوری و دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت و آموزش پزشکی کشور در این خصوص، بسته های مربوط به مردم که در طرح تحول سلامت گنجانده شده بود به شدت سابق ادامه خواهد یافت، این بسته ها عبارتند از حفاظت مالی از مردم در بیمارستان ها ، عدم ارجاع بیمار به خارج بیمارستان و تامین پزشک برای مناطق محروم و تامین داروها و تجهیزات لازم.

وی ادامه داد: بسته های جدیدی نیز در دستور کار قرار گرفته است که بهداشت محور خواهد بود و پیشگیری در اولویت و راس آن قرار می گیرد، از این بسته های جدید نیز می توان به بسیج ملی فشار خون اشاره کرد که با موفقیت زیادی انجام شد و اقدامات دیگر نیز در همین راستا به زودی انجام خواهد شد.

حریرچی در ادامه نیز به برنامه های آینده وزارت بهداشت و آموزش پزشکی کشور در خصوص طرح تحول سلامت پرداخت و گفت: در خصوص بیماری های مهمی که پیشگیری را لازم دارند  پویش ها و بسیج هایی راه اندازی خواهد شد، امیدواریم با کمک تمامی دستگاه ها بتوانیم پویش و بسیج عمومی  برای پیشگیری از بیماری های خاص  راه اندازی کنیم تا  قبل از بروز ؛توسط مردم؛ پیشگیری صورت گیرد و با این روش  آمار این نوع بیماری ها روند کاهشی در پیش گیرد .از جمله این نوع بیماری ها میتوان  به  دیابت و بیماری روانی اشاره داشت .

 

نظر شما