امپراطوری موتورسیکلت‌ها در پایتخت+ فیلم

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۶:۰۱:۰۴
کد خبر: ۸۷۰۸۵۶
امپراطوری موتورسیکلت‌ها در پایتخت+ فیلم
در خیابان‌های پایتخت که راه می‌روید از زمین و آسمان موتورسیکلت می‌بارد و اگر مراقب اطراف خود نباشید ممکن است با یکی از این موتورسیکلت‌ها برخورد کنید اما چرا طی سال‌های اخیر موتورها تهران را منفجر کردند؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا برای مقابله با ترافیک و کنترل هوای آلوده پایتخت اجرایی شد این در حالی است که مدیریت شهری با اعمال برخی قوانین به حضور بی ضابطه موتور سیکلت سواران دامن زد و هیچ قانونی برای مقابله پایدار با قانون شکنی های موتور سیکلت سواران تا کنون اعمال نشده است اما گاهی در یک دوره پلیس راهور اقدام به جمع آوری برخی موتور سیکلت ها می کند که تا کنون راهکار موثر برای مقابله با مشکلات ناشی از موتور سیکلت ها نبوده است و این داستان غم انگیز همچنان ادامه دارد.

آلودگی هوا

بر خلاف تصور که موتورسیکلت‌ها جثه کوچکی دارند و بنابراین در افزایش آلودگی هوا تاثیر گذار نیستند اما جالب است بدانید که موتور سیکلت ها سهم 25 درصدی در میزان آلودگی هوا پایتخت دارند.

طبق صحبت های معاون حمل و نقل و ترافیک سابق هر موتورسیکلت کاربراتوری بین ۵ تا ۸ برابر خودرو یورو ۲ می‌تواند آلودگی ایجاد کند، اما نکته‌ای که این مساله را بدتر می‌کند، این است که متوسط پیمایش یک موتور سیکلت ۱۰ برابر بیشتر از یک خودرو معمولی با متوسط پیمایش ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر است. موتور سیکلت‌ها به غیر از میزان بالای آلایندگی هوا، باعث افزایش آلودگی صوتی در تهران نیز می‌شود.

طرح ترافیک جدید بیش از یک سال است که اجرایی شده و با اعمال این طرح، افراد ترجیح می دهند با موتور سیکلت ها در پایتخت عبور و مرور کنند چرا که هیچ ممانعتی از تردد آنان در شهر نمی شود و مدیریت شهری برنامه ای برای نحوه حضور آنان در تهران ندارد که این پیامد با هدف عنوان شده طرح جدید کاهش آلودگی هوا تطابقی ندارد.

حضور در خط ویژه اتوبوس

خط ویژه اتوبوس در تهران همان‌گونه که از نامش بر می‌آید مخصوص تردد اتوبوس‌هاست؛ این در حالی که به گفته یکی از رانندگان اتوبوس بی آر تی هنگام حرکت در این خط احساس می‌کنید که با دسته آتاری و سگا کار می‌کنید چرا که باید موتور سواران را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید. از راست و چپ، خلاف جهت و از کوچه های فرعی  خط ویژه به یکباره و با سرعت موتور سیکلت عبور می‌کند و نه تنها جان خود بلکه جان پیاده‌روها و سواره‌ها را نیز به خطر می اندازند.

پارک در مناطق ممنوعه

موتور سواران زیادی در محدوده هایی چون بازار ، هفت تیر و به طور کلی در مرکز شهر اقدام به پارک در کنار خیابان و محدوده تردد اتوبوس های خط ویژه، در پیاده راه و محدوده تردد پیاده سوارها می کنند. که این رفتار به بر هم زدن نظم شهری انجامیده است.

عبور از چراغ قرمز

برخی موتورسیکلت‌ها در شهر امپراطوری به راه انداخته‌اند و به هیچ یک از قوانین راهنمایی و رانندگی احترام نمی گذارند. کافی است در یک چهارراه شلوغ و پر تردد بروید و به حرکت موتور سیکلت ها توجه کنید. عبور از چراغ قرمز یکی از رفتارهای معمولی و تکراری موتور سیکلت ها است. با این حال موتور سواران گویا جریمه و اعمال قانون نمی شوند که با حرکت در خلاف جریان خیابان و یا عبور از چراغ قرمز، ماشین ها و پیاده سوار هایی که با توجه به قانون تردد می کنند را شوکه میکنند.

حضور در طرح ترافیک

بعد از اجرایی شدن طرح ترافیک جدید، افرادی قادر به خرید طرح ترافیک نبودند اما تصمیم گرفتند تا موتور سیکلت های خود را بیرون بیاورند و بدین ترتیب مدیریت شهری ناخواسته شهروندان را به خرید موتور سیکلت تشویق کرده است و خود به حضور قارچ گونه موتور سیکلت ها در محدوده طرح ترافیک دامن زد. حال این ما و این امپراطوری موتور سیکلت ها و تداوم غفلت مدیریت شهری...

 

نظر شما
نظرات
کامدار
|
-
|
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
0
0
متاسفانه تمام خبرگزاریها وسایتیها موتورسوارند واز قانون سرپیچی میکنند برای همین نکته ها وپیامهای اینچنینی کاربران را که به ضررشان هست را چاپ نمکینند