دعوت از شهروندان برای شرکت در نمایشگاه پر مخاطب؛

لجبازی شهرداری تهران برابر مصوبه شورای شهر تهران

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۵:۳۹:۰۵
کد خبر: ۸۷۱۸۸۰
لجبازی شهرداری تهران برابر مصوبه شورای شهر تهران
ترافیک در روزهای معمول در مرکز تهران موجب قفل شدن خیابان‌ها می‌شود و برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در نمایشگاه بین‌المللی تهران بر این ترافیک می‌افزاید و تنها با روح و روان مردم بازی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ شورای شهر دوم تهران طی مصوبه‌ای به دلیل ایجاد بار ترافیکی برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب را در مرکز تهران ممنوع کرد. این در حالی است که همچنان نمایشگاه پرمخاطبی مانند الکامپ در قلب تهران برگزار می‌شود و با توجه به تذکرات پیاپی اعضای شورای شهر باز هم مصوبات نادیده گرفته شده است. اما کار بدین جا ختم نمی‌شود علاوه بر عدم توجه به مصوبه شورای شهر، شهرداری تهران با نصب بنرهایی از شهروندان برای شرکت در این نمایشگاه دعوت به عمل می‌آورد و با ارسال خبرهای مختلف، برگزاری نمایشگاه پر مخاطب در مرکز تهران را در دستور کار قرار داده است.

 نمایشگاه الکامپ بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است که همه ساله با حضور گسترده مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و در زمره نمایشگاه‌های پر مخاطب تهران به شمار می‌رود. اما پایتخت با مشکلاتی چون ترافیک رو به رو است و این گونه اقدامات به ترافیک قلب پایتخت می‌افزاید؛ ترافیک در روزهای معمول در مرکز تهران موجب قفل شدن خیابان‌ها می‌شود و برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در نمایشگاه بین‌المللی تهران بر این ترافیک می‌افزاید و تنها با روح و روان مردم بازی می‌شود.

عدم توجه به مصوبه شورای شهر تهران در برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب

شورای شهر تهران در سال 83 به منظور جلوگیری از ترافیک طولانی مدت خیابان‌های منتهی به نمایشگاه بین‌المللی تهران، قانونی را تصویب کرد که به‌موجب آن برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در این محل ممنوع اعلام شد.

بر اساس تبصره‌ای که در این ماده آمده، شهرداری تهران موظف است ضمن هماهنگی با مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط جهت جانمایی محل‌های مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌ها با محوریت مسائل حمل‌ونقل و ترافیکی همکاری لازم را معمول کند.

این مصوبه در هفتاد و هشتمین جلسه شورای دوم با شماره پرونده 399 در تاریخ 14 تیر 83 با شماره ابلاغ 160/541/6623 صادر شد. همچنین در سال 95 اعضای شورای اسلامی شهر تهران طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور‌ خواستند به همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط دستور دهد‌ تا تمام نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود.

سال گذشته شهرداری تهران سکوت کرد و شورائیان تذکر دادند

در سال گذشته با وجود مخالفت شورای شهر تهران و استناد به مصوبات این شورا در خصوص ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در تهران، نمایشگاه الکامپ در سئول برگزار شد اما پلیس راهور و اعضای شورای شهر هم با برگزاری چنین نمایشگاهی در این محل مخالفت کردند، ولی شهرداری مقابل این اقدام خلاف قانون سکوت کرد.

 محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، در مصاحبه‌ای در سال گذشته نیز برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب را در محل نمایشگاه‌های بین المللی شهر تهران غیرقانونی و ممنوع اعلام کرد.

احتمال طرح سوال از شهردار به دلیل بی توجهی به مصوبات شورای شهر

این در حالی است که سال جاری زهرا نژادبهرام نسبت به برگزاری نمایشگاه پر مخاطب الکامپ تذکر جدی داد که به موجب آن محسن هاشمی رفسنجانی از طرح سوال از شهردار و توضیح در خور از سوی معاونت ترافیک و حمل و نقل برای بی توجهی به این مطلب خبر داد.

دعوت شهرداری تهران از شهروندان!

با همه این تذکرات در تمام مراکز شهر تهران بنرهای دعوت شهرداری برای شرکت شهروندان در این نمایشگاه نصب شده است. اما دهن کجی شهرداری به این جا ختم نمی‌شود. سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به همراه مرکز و دبیرخانه تهران هوشمند از مردم دعوت کرده تا برای شرکت در این نمایشگاه روز پنجشنبه، 27 تیرماه در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) با ارائه سرویس‌ها و خدمات برخط و هوشمند شهری میزبان مردم و علاقمندان باشد.

همچنین در این دعوت نامه عنوان شده که غرفه‌ سازمان فاوای شهرداری تهران در سالن‌ 8 نمایشگاه بین‌المللی در این چهار روز، میزبان رویدادهای متنوع خواهد بود.

حناچی با هیات دولت به توافق برسد

زهرا نژادبهرام در واکنش به این اقدام شهرداری تهران به خبرنگار برنا گفت: شهرداری هیچ کاری برای عدم این که این رویداد در مرکز تهران برگزار نشود، تلاشی ندارد.

وی افزود: تذکر خود را داده‌ام و باید آقای پورسیدآقایی جواب مناسبی بدهد.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: از آقای حناچی خواستیم این مطلب را در هیات دولت مطرح کند و باید ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد.

ممنوعیت برگزاری نمایشگاه پر مخاطب در مرکز تهران از سوی دولت

رئوف قادری، مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، در این رابطه به برنا گفت: از یک سال پیش با وزارت صمت به تفاهم رسیده‌ایم که نمایشگاه‌های پرمخاطب به شهر آفتاب منتقل شود. استانداری تهران هم ورود کرد و دستور داد برگزاری هرگونه نمایشگاه پرمخاطب در شهر تهران ممنوع شده و همه نمایشگاه‌های پرمخاطب باید به شهر آفتاب منتقل شود ولی باز هم این دستور کافی نبود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز