شهردار منطقه ۶ در جلسه هم اندیشی با ذی نفعان طرح گذر صنایع دستی:

  گذر صنایع دستی رونق کسب و کار را به همراه دارد/ مسیر ماشین رو این خیابان بسته نمی شود

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۸:۰۲:۴۲
کد خبر: ۸۷۱۹۹۱
 
گذر صنایع دستی رونق کسب و کار را به همراه دارد/ مسیر ماشین رو این خیابان بسته نمی شود
شهردار منطقه 6 در نشستی با ذینفعان طرح گذر صنایع دستی در خیابان ویلا و اهالی محله با بیان اینکه این طرح رونق کسب و کار را به همراه دارد، گفت: مسیر ماشین رو این خیابان بسته نمی شود، بلکه تغییرات ترافیکی صورت خواهد گرفت. 

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ جلسه هم اندیشی و اطلاع رسانی گذر فرهنگی صنایع دستی امروز صبح با حضور محمد رضا دهداری پور، شهردار منطقه 6، امیر حسین پورجوهری، مشاور مطالعاتی این پروژه، اهالی محله، کسبه و ذی نفعان در شهرداری ناحیه 1 منطقه 6 برگزار شد.

در آغاز این جلسه محمد رضا دهداری پور با اشاره به اینکه 10 ماه پیش بحث مطالعاتی گذر صنایع دستی مطرح شد، گفت: این طرح تصمیم کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران است و با توجه به مصوبه شورا اتفاق افتاده است. شرکت توسعه فضاهای فرهنگی این طرح را پیاده می کند و به طور طبیعی شهرداری منطقه 6 هم در این بخش متولی است.

وی عنوان کرد: بحث های ترافیکی این طرح توسط شرکت های ترافیکی انجام می شود. در جلساتی که با پلیس راهور انجام شده است، به طور آزمایشی حدود دو هفته مسیرهای ترافیکی تغییر کرده و بررسی می شود. در خصوص موارد ترافیکی چند طرح وجود دارد که برای رسیدن به شرایط مطلوب تمام آن ها آزمایش و بررسی می شود.

شهردار منطقه 6 با تاکید بر اینکه تا موافقت پلیس راهور در مسائل ترافیکی کسب نشود، تغییراتی اعمال نمی شود، افزود: مسیر ماشین رو این خیابان بسته نمی شود، بلکه تغییرات ترافیکی در آن رخ می دهد. پیاده روها تعریض می شود تا هم رونقی برای کسبه باشد و هم عابرین راحت تر تردد کنند. در مطالعات ترافیکی پارکینگ های مکانیزه و مکان پارک برای تخلیه بار مغازه ها در نظر گرفته شده است.

دهداری پور یکی از رویکردهای مهم شهرداری و شهردار محترم تهران را توسعه فضاهای قلمرو عمومی عنوان کرد و افزود: این پروژه رونق کسب و کار را به همراه خواهد داشت و به عنوان یکی از پروژه های مهم منطقه 6 بهترین برنامه ها را در آن پیاده می کنیم.

در ادامه این جلسه امیر حسین پورجوهری عنوان کرد: در شهر تهران از دیرباز برنامه هایی برای گذرهایی که ویژگی خاص دارند، در راستای تقویت آن ها وجود داشته است. یکی از این مسیرها خیابان استاد نجات الهی است.

وی ادامه داد: این تغییرات در جهت بهبود کسب و کار صنایع دستی انجام می شود. حمایت از تولید، شکننده بودن بازار صنایع دستی، پاتوق شدن صنایع دستی اقتصاد مقاومتی و .. ما را مکلف کرد این طرح را بررسی کنیم.

پور جوهری با اشاره به اینکه خیابان شهید استاد نجات الهی نماد تجدد و معاصر شدن شهر تهران است، افزود: در این خیابان 47 کافه و رستوران، گالری، بناهای تاریخی، اولین آژانس مسافری و گردشگری، سفارت و ... وجود دارد که باید از این پتانسیل ها استفاده شود.

وی ادامه داد: هم نشینی ادیان و کوچه های تاریخی در این خیابان وجود دارد، اما فعالیت های اداری یک سری ناهنجاری ها را در آن به وجود آورده است. این خیابان کوهی از طلا و سرمایه است که باید در آن محیطی برای نفس کشیدن و حضور مردم ایجاد شود.

پورجوهری با اشاره به اینکه در این طرح مردم اولویت هستند، گفت: این طرح کسب و کارها را رونق می دهد. به طور حتم پیاده روها را با بهترین استاندارها و برنامه ها عریض می کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز