شامگاه روزگذشته رخ داد؛

خسارت ۵۰ درصدی آتش به ساختمان های تاریخی حسن آباد + عکس

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۷:۵۲:۱۶
کد خبر: ۸۷۲۵۹۳
خسارت  ۵۰ درصدی آتش به ساختمان های تاریخی حسن آباد + عکس
آتش‌سوزی در ضلع غربی میدان حسن‌آباد، شامگاه چهارشنبه ۲۶ تیر، حوالی ساعت 21:18 دقیقه آغاز شد و هشت ایستگاه آتش‌نشانی نیروها و تجهیزات خود شامل بالابر و نردبان و چندین دستگاه تانکر آب و خودروی حامل تجهیزات تنفسی را به محله حادثه اعزام کردند.همچنین عوامل شهرداری منطقه 12 و 11 و حجت نظری عضو شورای شهر تهران در محل حضور یافتند. محسن شیخ‌الاسلامی معاون میراث فرهنگی استان تهران هم در محل حادثه حضور داشت.

به گزارش خبرنگار برنا؛ در آخرین ساعات روز گذشته انباری 500 متری در منطقه حسن آباد تهران آتش گرفت. شعله های آتش خیلی زود ساختمان های تاریخی اطراف میدان را در بر گرفت . صرافی بانک صادرات ؛ فروشگاه ها و مغازه های اطراف از آتش به دور نماندند .

نیروهای آتش نشان هشت ایستگاه آتش نشانی بلافاصله خود را به منطقه رساندند و شعله زنی را آغاز کردند. پلیس با حضور در محل حفاظت منطقه و مغازه ها و بانک ها را برعهده گرفت .

عملیات کنترل آتش نزدیک به یک ساعت طول کشید . آتش مهار شد و نیروها تا پاسی از شب به لکه گیری منطقه مشغول بودند.

معاون میراث فرهنگی استان تهران از  خسارت بناهای تاریخی میدان حسن آباد حدود 40 تا 50 درصدخبر داد و بیان کرد که   طبقه فوقانی  نمای تاریخی آسیب جدی ندیده اند.

محسن شیخ‌الاسلامی درباره این حادثه گفت:  به صورت تقریبی بخش تاریخی حدود 40 تا 50 درصد آسیب دیده اما خوشبختانه نمای تاریخی آسیب چندانی ندیده است.

معاون میراث فرهنگی استان تهران با تأکید بر این که نظر قطعی و نهایی را پس از بازدید میدانی امروز و حضور کارشناسان می‌توان اعلام کرد، افزود:طبقه بالا کامل تخریب شده است اما آوار طبقه فوقانی و حجم زیاد اب ممکن است سقف طبقه همکف را دچار خطر کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز