معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

تمدید ثبت نام پزشکان در سامانه سازمان امور مالیاتی

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۱۴:۴۱:۰۳
کد خبر: ۸۸۶۴۵۳
تمدید ثبت نام پزشکان در سامانه سازمان امور مالیاتی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه پزشکان تا پایان مرداد برای ثبت نام در سامانه سازمان امور مالیاتی فرصت داشتند، گفت: این مهلت تا 15 شهریور امسال تمدید شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ محمدباقر الفت روز یکشنبه در نشست نصب پایانه های فروش و ثبت این پایانه که با حضور ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، ناصر حکیمی معاون فناوری های نوین بانک مرکزی و مسئولان سازمان نظام پزشکی در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد، این مطلب را اعلام کرد.

الفت با تشریح جوانب قانونی نصب سامانه فروش و ثبت آن در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور توسط جامعه پزشکی، گفت: نصب این سامانه یعنی رعایت قانون، که این امر منجر به شفافیت در پرداخت مالیاتی و همچنین ارتقا جایگاه اجتماعی این قشر فرهیخته بین مردم کشور می شود.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه دغدغه جامعه پزشکان مبنی بر وجود مشکلات فنی در ثبت سامانه را موجه دانست و بر رفع هر چه زودتر این مشکلات تاکید کرد.

الفت تصریح کرد: مهلت ثبت نام پزشکان در سامانه سازمان امور مالیاتی با توجه به مشکلات فنی موجود تا پانزدهم شهریور تمدید می شود.

 «ایرج حریرچی» قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این نشست مشکلات موجود را موضوعی ما بین جامعه پزشکی و سازمان امور مالیاتی کشور ارزیابی کرد و گفت: جامعه پزشکی تکالیف قانونی خود را انجام خواهد داد.

امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر لزوم اجرای موضوع بند «ی» تبصره 6 قانون بودجه سال 98 ، مزایای استفاده از سامانه فروش در برقراری عدالت مالیاتی و تسهیل پرداخت مالیات توسط جامعه پزشکی را بیان کرد.

مسئولان سازمان نظام پزشکی هم با اشاره به برخی مشکلات فنی و فرصت محدود برای ثبت نام در سامانه مذکور، علت تقدم پزشکان بر سایر اصناف برای انجام این کار را جویا شدند.

«ناصر حکیمی» معاون فناوری های نوین بانک مرکزی ضمن معرفی سامانه های مربوط به پایانه فروش که امکان ثبت نام در سایت سازمان امور مالیاتی کشور را دارند، نسبت به برطرف شدن مشکلات فنی در چند روز آینده قول مساعد داد.

براساس این گزارش، در پایان نشست مقرر شد مهلت ثبت نام تا پانزدهم شهریور امسال تمدید شود و نهادهای نظارتی هم مکلف شدند تا رعایت قانون توسط جامعه پزشکی و میزان پیشبرد این طرح را از نزدیک رصد و گزارش خود را به مراجع ذیربط تسلیم کنند.

نظر شما