خلیل‌آبادی:

جای خالی فرهنگ‌سازی در آتش‌سوزی‌های اخیر پایتخت/ احتمال تصادفی بودن آتش‌سوزی‌ها بیش از عمدی بودن آن وجود دارد

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۰۵:۲۷:۴۴
کد خبر: ۸۹۱۹۶۷
جای خالی فرهنگ‌سازی در آتش‌سوزی‌های اخیر پایتخت/ احتمال تصادفی بودن آتش‌سوزی‌ها بیش از عمدی بودن آن وجود دارد
طی ماه‌های اخیر حوادث آتش‌سوزی در پایتخت شدت گرفت تا جایی که برخی ادعا کردند ممکن است این آتش‌سوزی‌ها عمدی باشد؛ صحبتی که از سوی عضو شورای شهر تهران مورد تردید واقع شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در پاسخ به عمدی بودن آتش‌سوزی‌های اخیر تهران گفت: اظهارنظر در مورد عمدی بودن آتش‌سوزی‌ها راحت نیست و باید در این رابطه مطمئن باشیم.

خلیل‌آبادی تاکید کرد: معمولا نمی‌توان قضاوت کرد که این آتش‌سوزی عمدی بوده یا خیر اما معمولا مسائل ایمنی به خوبی رعایت نمی‌شود و احتمال تصادفی بودن آن خیلی بیشتر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا طی ماه اخیر آمار آتش‌سوزی‌ها زیاد بوده؟ گفت: ممکن است به دلیل اینکه فصل تابستان است و گرمای هوا عاملی برای ایجاد حرارت است، این اتفاق‌ها رخ داده باشد.

خلیل‌آبادی با اشاره به عدم استاندارد بودن برخی سیم‌کشی‌ها در ساختمان‌ها عنوان کرد: سیم‌کشی‌های ساختمان‌ها داخلی است و به بیرون از آن ارتباطی ندارد. اداره برق باید استانداردسازی کند و بر ساختمان‌هایی که استاندارد لازم در سیم‌کشی داخل و سیستم برق‌رسانی داخلی رعایت نمی‌کنند نظارت کند.

وی تاکید کرد: اخیرا برای این کارها مهندس ناظر می‌گیرند. متاسفانه دقت لازم در این امور وجود ندارد و ایمنی اهمیت نمی‌دهیم.

خلیل‌آبادی در پاسخ به این سوال که آتش‌نشانی چه تدبیری برای جلوگیری از حریق‌های احتمالی دارد، گفت:  آتش‌نشانی تنها یکبار بررسی می‌کند ولی با توجه به حجم بالای ساختمان‌ها نمی‌تواند همه ساختمان‌ها را دوباره بررسی کند. حجم نیروها کم است، در حال حاضر مراجعه زیاد دارند و حتی افرادی که  خانه ساخته‌اند گله می‌کنند که برای ایمنی خیلی معطل می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای افزایش ایمنی ساختمان‌ها خاطر نشان کرد: باید برای مردم فرهنگ‌سازی شود تا بدانند جان‌شان در خطر است. خانه‌ها، نقشه‌ها و استانداردهایی دارند اما وقتی بی‌احتیاطی صورت می‌گیرد به ایمنی ارتباط ندارد. جرقه‌ای کافی است که با کاغذ دیواری ساختمان برخورد کند. مردم باید بدانند که چه اموری خطرساز است.

خلیل‌آبادی با اشاره به نقش رسانه ملی تاکید کرد: رسانه ملی باید در این رابطه فعال باشد. هر دفعه باید حادثه را با نظر کارشناسان واکاوی کرده و به مردم اطلاع‌رسانی کند که مثلا ته سیگار افتاده، پریز به درستی نصب نشده و... همگی را باید فرهنگ‌سازی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز