وجود ۹۰هزار تعاونی در کشور/ رویکرد جدید نسبت به تعاون پس از تحریم ها

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۱۱:۱۰:۴۹
کد خبر: ۸۹۲۰۱۳
وجود ۹۰هزار تعاونی در کشور/ رویکرد جدید نسبت به تعاون پس از تحریم ها
به مناسبت آغاز هفته تعاون، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه معاون امور تعاون به منظور تجدید میثاق با ارمان های امام راحل در حرم حضرت امام خمینی حضور پیدا کردند و دیداری را با آیت الله سیدحسن خمینی، یادگار امام و تولیت حرم مطهر امام خمینی داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ شریعتمداری؛ وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این دیدار که با حضور کارکنان بخش تعاون همراه بود گفت : تعاون در نظام جمهوری اسلامی فقط یک نوع از بنگاه داری اقتصادی نیست بلکه فکر و اندیشه ای است اجتماعی و اقتصادی، هرچند این فکر و اندیشه به قبل از انقلاب باز می گردد و از سال ۱۳۰۳ نیز شاهد بوده ایم که تعاونی های در سراسر کشور تشکیل شده است و قوانین و مقررات ناظر در این بخش نیز همراه با گذر زمان تغییرات و گستردگی هایی پیدا کرده است، پس از پیروزی انقلاب نیز با نگاه ویژه ای امام و شهید بهشتی به این موضوع داشتند خوشبختانه شاهد شکل جدیدی از تعاونی ها در کشور بودیم که شروع به کار کردند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۷۰ در راستای قانون تاسیس تعاونی ها وزارتخانه ای نیز تشکیل شد، اما به تدریج که نظام اقتصادی شکل گرفت و ما نیز از جنگ خارج شدیم و مسیر برای فعالیت های اقتصادی کلان و سرمایه گذاری های کلان باز شد، حرکت به سمت حمایت از تعاونی ها کند تر شد.

وی افزود: پس از تحریم های اخیر که بر کسی پوشیده نیست و در حال حاضر به شکل وسیعی نیز ادامه دارد رویکردی جدید نسبت به تعاونی ها صورت گرفت، باید دانست مردم با تعاون سازی نسبت به خصوصی سازی های که در موارد دیگر شکل گرفته سازگارترند.

شریعتمداری خاطر نشان کرد: امروز در کشور ۹۰ هزار تعاونی در ۱۴ رشته و شاخه فعال است امیدوارم با حمایت های که می شود نقش سیسای اجتماعی و اقتصادی ایفا سازد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز