محموله قاچاق ۲ هزار لاک‌پشت گوش قرمز به پارک پردیسان منتقل شده است

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۳:۵۴:۱۹
کد خبر: ۸۹۳۲۳۲
محموله قاچاق ۲ هزار لاک‌پشت گوش قرمز به پارک پردیسان منتقل شده است
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت:محموله قاچاق حامل ۲ هزار لاک‌پشت‌های گوش قرمز برای تعیین و تکلیف به پارک پردیسان منتقل شده و متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ شهاب‌الدین منتظمی در ارتباط با کشف یک محموله لاک‌پشت گوش قرمز اظهار کرد: اخیراً یک محموله حدود ۲ هزار لاک‌پشت گوش قرمز در استان کردستان توقیف شده و براساس پیگیری‌های انجام شده متخلف برای طی مراحل قضایی به مراجع استان معرفی شده است.

وی با اشاره به این مطلب که محموله لاک‌پشت‌های گوش قرمز برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشتشان به پارک پردیسان منتقل شده است، گفت: این گونه آبزی مربوط به جنوب شرق آسیا است و در صورتی‌که به اکوسیستم آبی ما وارد شود تهدید جدی و خطرناک برای آن خواهد بود.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: با توجه به این‌که این محموله قاچاق است  امکان هیچ‌گونه جابجایی ندارد و حتی اگر مبدأ آن نیز مشخص شود آن کشور از پذیرش آن سر باز می‌زند.

منتظمی با اشاره به این‌که پذیرش این حیوانات برای باغ‌وحش‌های کشور نیز امکان‌پذیر نیست، اذعان کرد: کل باغ‌وحش‌های ما ظرفیت این محموله را ندارد و تصمیم‌گیری اصلی در این خصوص براساس پروتکل‌های مربوط است که در کمیته فنی در ارتباط با آن پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که حتی یک عدد از این لاک‌پشت‌ها برای اکوسیستم ما آسیب‌رسان است نباید چندان وقت و انرژی برای آنها صرف شود.

نظر شما