معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور؛

طرح واردات تاکسی گاز سوز و برقی در دولت پیگیری می شود

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۵:۴۷:۳۶
کد خبر: ۸۹۳۳۳۶
طرح واردات تاکسی گاز سوز و برقی در دولت پیگیری می شود
معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، آخرین اقدامات صورت گرفته برای توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری در بخش های مترو، تاکسی و اتوبوس را اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ حسین رجب صلاحی، در نشست فصلی مدیران عامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری های کشور، گزارشی در خصوص سه محور حمل و نقلی تاکسی، اتوبوس و مترو ارائه کرد و گفت: ۳۲۰ هزار دستگاه تاکسی در کشور وجود دارد که تا پایان امسال ۱۹۰ هزار تاکسی به سن فرسودگی می رسند و نیازمند نوسازی هستند.

وی اضافه کرد: همچنین طرح واردات تاکسی گاز سوز و برقی نیز در هیئت دولت در حال پیگیری است.

رجب صلاحی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور، مقرر گردیده دولت از محل صرفه جویی سوخت بابت هر دستگاه تاکسی ۵ هزار دلار پرداخت نماید که در حال تغییر این عدد به ۹۰۰۰ دلار برای تاکسی هستیم.

وی در ادامه به ناوگان اتوبوسرانی شهری در کشور اشاره کرد و گفت ۲۲ هزار دستگاه اتوبوس در این ناوگان وجود دارد که امسال نزدیک به ۱۵ هزار دستگاه عمر بالای ده سال خواهند داشت.

وی تصریح کرد: همچنین در حوزه ناوگان اتوبوسرانی شهری از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور استفاده کردیم و بایستی ۱۴۲ هزار دلار یارانه از محل صرفه جویی سوخت از دولت برای تامین و خرید اتوبوس های گازسوز بگیریم و در اتوبوس های دیزلی این عدد ۶۷ هزار دلار است.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، همچنین به وضعیت خطوط مترو در شهرها نیز اشاره کرد و گفت: ۹ کلانشهر در کشور به حوزه مترو ورود پیدا کردند که در ۵ کلانشهر تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز خطوط مترو در حال فعالیتند و در شهرهای کرمانشاه، اهواز، قم وکرج خطوط مترو در حال ساخته شدن است.

وی اضافه کرد: ۸۴۰ کیلومتر خطوط مترو را برای کشور در نظر گرفته شده که ۳۱۸ کیلومتر آن در حال بهره برداری، ۲۶۹ کیلومتر در حال ساخت و ۲۵۳ کیلومتر در دست مطالعه است.

وی با بیان اینکه با مترو تهران روزانه ۲.۷ میلیون سفر جابه جا شود گفت: اگر خطوط ۶ و ۷ مترو تهران تکمیل شود و تعداد ناوگان نیز افزایش یابد وسر فاصله قطارها به حدود دو و نیم دقیقه برسد ظرفیت مسافربری متروی‌تهران  روزانه ۷ میلیون سفر خواهدشد.

رجب صلاحی تصریح کرد: در کشور ۸۴۰ میلیون نفر سفر در سال توسط خطوط مترو انجام می‌شود که اگر تمام خطوط متروی در حال ساخت به بهره‌برداری برسد و کمبود ناوگان تامین گردد، پیش بینی می شود این میزان به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیون نفر سفر در سال افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه رشت و اسلامشهر نیز به شهرهای دارای خطوط ریلی اضافه شدند و در حال حاضر ۱۱ شهر در کشور در حوزه ناوگان حمل ونقل عمونی فعال هستند، گفت: در شهر رشت برای اولین بار در کشور شاهد راه اندازی تراموای شهری به طول ۱۵ کیلومتر خواهیم بود و متروی اسلام شهر نیز ادامه خط ۳ متروی تهران به طول ۱۳.۵ کیلومتر است که به این شهر امتداد می یابد.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور در ادامه گفت:از سال ۱۳۹۲ تا کنون ۱۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به خطوط مترو کشور تخصیص داده شده است وامسال نیز ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل عمومی شهری و بازآفرینی  شهری در نظر گرفته شده که ۵ هزار میلیارد تومان آن برای کمک به توسعه خطوط مترو است.

وی همچنین گفت: دولت از محل تملک دارایی ها نیز تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۹ شهر دارای خطوط ریلی کمک کرده است.

رجب صلاحی همچنین در خصوص سازمان های پایانه های مسافر بری شهرداری ها گفت: این نیاز احساس می شود که بخش هایی از خدمات این سازمان ها نظیر صدور بلیت بصورت الکترونیکی ارایه گردد و این سازمان ها می توانند برای خود درآمد پایدار تولید نمایند.

وی همچنین گفت: برای ارتقای سطح خدمات این سازمان ها در حال پیگیری برخی مسایل و مشکلات حوزه کاری آنها از طریق دولت می باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز